عملیات اجرایی ساخت پل بزرگ خلیج فارس آغاز شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ساخت این پل به طول 2 هزار و 200 متر از مصوبات سفر دوم و سوم هیئت دولت به استان هرمزگان است و اجرای این طرح در اسفند 89 با حضور رئیس جمهور شروع شد .

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت : اجرای این طرح اکنون در مرحله خاکریزی و ساخت پایه های اصلی پل قرار دارد .

اسفندیار حیدری پور افزود : خاکریزی ، ساخت دهنه پل به طول 30 و 60 متری در محل کم عمق آب ، شمع کوبی زیر پایه ها و سنگریزی پایه ها ، ساخت حوض خشک ، ساخت پایه در حوضچه ، آبگیری حوضچه و انتقال به محل نصب پایه ها و نصب عرشه از مهمترین مراحل ساخت این پل است .

وی گفت : عرشه پل خلیج فارس از نوع فلزی - بتنی و سیستم سازه آن از نوع ترکه ای است که عمر مفید آن 100 سال پیش بینی شده است .

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود : در ساخت پل بزرگ خلیج فارس 70 درصد از قطعات آن از تولیدات داخل کشور استفاده می شود .

وی گفت : دولت سهم 15 درصدی از هزینه 650 میلیون یورویی ساخت این پل را پرداخت کرده است و بقیه هزینه ساخت به صورت فاینانس با مشارکت بخش خصوصی تأمین می شود .

به تأمين مالي با استفاده از وام ارزي فاینانس گفته می شود .

حیدری پور گفت : پل خلیج فارس با دو باند رفت و برگشت خودرو ، مسیر پیاده رو و یک باند ریلی 40 متر عرض و دو و نیم کیلومتر طول دارد .

با ساخت پل خلیج فارس جزیره قشم از بندرلافت به بندرپل درنزدیکی بندرعباس به شاهراه اصلی در مسیر رهگذار شمال – جنوب متصل می شود

افزایش توان صادرات کالا ، استفاده بیشتر از اسکله کاوه قشم با قابلیت پهلوگیری کشتی های بزرگ ، توسعه اقتصادی و افزایش درآمد ، ایجاد اشتغال بیشتر در جزیره و انقلاب در صنعت گردشگری جنوب کشور از مزایای اجرای طرح ساخت پل بزرگ خلیج فارس است .

فاصله شهر قشم در منتهی الیه شرق جزیره با شهر بندرعباس 22 کیلومتر و نزدیکترین نقطه آن با سرزمین اصلی از محل لافت کهنه و بندر پهل 2 کیلومتر است.

جزیره قشم با هزار و 500 کیلومتر مربع بزرگترین جزیره خلیج فارس است ./س

 

 

                                                                                                                   

برچسب ها: پل ، خلیج فارس ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.