يک کارشناس مسايل حقوقي گفت: رابطه بين الگو برداري مجرمان از رسانه‌هاي گروهي و ارتکاب جرم بي نهايت پيچيده است، ضمن اين كه بسياري از بزهكاران از اعمال مجرمانه آثار سينمايي الگو مي‌گيرند.

حسن آشوري در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به الگو برداري مجرمان از فيلم‌هاي خشونت آميز،‌اظهار داشت: يکي از علل ناهنجاري‌هاي اجتماعي و بزهکاري در جامعه الگو برداري نادرست است زيرا که جرم و بزه با پديده‌ها و نيروهاي اجتماعي تاريخي گسترده‌اي، محاط مي شوند.

به گفته اين کارشناس مسايل حقوقي ديدن فيلم‌هاي نامناسب و تبليغ کشيدن سيگار در آنها کودک را به استفاده از موارد سوق داده و در نتيجه منجر به بروز مشکلاتي جبران ناپذير مي‌شود.

آشوري تصريح کرد: تماشاي اين گونه فيلم‌ها به تنهايي باعث بروز رفتارهاي خشونت آميز در کودک نمي‌شود و علل ديگري چون فقر، بيکاري و اعتياد در خانواده نيز مي‌توانند در بروز چنين مسايلي موثر باشد.

اين حقوقدان به اثرات منفي برنامه‌هاي خشونت آميز بر عملکرد نوجوانان اشاره و خاطر نشان کرد: تماشاي فيلم‌هاي خشن باعث ايجاد رفتارهاي پرخاشگرانه در کودکانشده و همچنين تماشاي اين گونه فيلم‌ها مي‌تواند منجر به کاهش حساسيت کودک نسبت به خشونت و درک نادرست او از جهان پيرامون به عنوان محلي خطرناک و نا امن شود.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: حقوقدان ، جرم ، الگوبرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.