وکيل پايه يک دادگستري گفت: تاثير پذيري کودکان و نوجوانان از فیلم های خشونت آميز سینمایی و تلويزيوني انکار ناپذير است.

مرتضي اسلامي پناه در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آثار نامطلوب فيلم هاي سينمايي خشن و درگير بر خانواده ها اظهار داشت: زنان خانه دار، کودکان و بازنشستگان در بين گروه هاي سني مختلف بيشترين وقت را صرف تماشاي برنامه هاي تلويزيوني مي کنند و در اين ميان تاثير پذيري کودکان بيش از گروه هاي سني ديگر است.

این وکیل پایه یک دادگستری با بيان اينکه تاثير پذيري کودکان از برنامه هاي خشونت آميز تلويزيون همواره يکسان نيست افزود: برخي کودکان بعد از ديدن اين گونه برنامه ها به اعمال خشونت مي پردازند و برخي ديگر بر رفتارهاي قانون گريز و ضداجتماعي روي مي آوردند.

اسلامي پناه تصريح کرد: پژوهش هاي متعدد نشان داده اند که تاثير پذيري کودکان و نوجوانان از برنامه هاي خشن امري اجتناب ناپذير است.

وی با تاکيد بر اينکه امروزه سلامت رواني کودکان و نوجوانان در سرتاسر دنيا به پاي منفعت طلبي شرکت هاي فيلم سازي قرباني مي شود خاطر نشان کرد: چرا که خشونت در برنامه هاي تلويزيوني به تجارتي پر سود براي توليد کنندگان فيلم ها تبديل شده است.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: متاسفانه بسياري از مجرمان زندان ها از برنامه هاي غير اخلاقي و خشونت آميز سينمايي الگو مي گيرد.

"انتهای پیام"/پ3
برچسب ها: فیلم ، خشونت ، کودکان ، جرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.