مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر از راه اندازی سامانه بهینه سازی مصرف انرژی به شماره 42805 در تهران و 02142805 در شهرستان ها به منظور کاهش هزینه مشترکین برق به میزان 20 درصد خبر داد.

علیرضا احمدی یزدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  گفت : سامانه 42805 روش های بهینه سازی مصرف انرژی در مشترکین مصرف برق در گروه های مختلف اععم از خانگی ،تجاری ، صنعتی و کشاورزی را آموزش میدهد .

وی افزود : با استفاده از این سامانه مصرف انرژی الکتریکی مشترکین کاهش و به دنبال آن هزینه پرداختی مشترکین برق کاهش می یابد .

وی ادامه داد : با استفاده از این سامانه و اجرای آموزش های آن هزینه پرداختی از سوی مشترکین بین 15 تا 20 درصد کاهش می یابد .

احمدی یزدی با بیان این که  دستگا ه های کاهنده مصرف برق که در سطح جامه تبلیغ میشود  به هیچ عنوان مورد تایید وزارت نیرو نیست اظهار داشت : این دستگاه ها  بین 50 تا 150 هزار تومان در بازار در حال عرضه است که مشترکین علاوه بر پرداخت پول دستگاه خسارت هایی به تاسیسات برق آنها وارد می شود.

وی خاطر نشان  کرد : به دلیل این که دستگاه هایی با عنوان کاهنده مصرف برق یا بهینه ساز  انرژی الکتریکی مورد تایید وزارت نیرو نیست هرگونه استفاده از این دستگاه ها و به دنبال آن آسیب به تاسیسات برق مشترکین متوجه وزارت نیرو و شرکت توانیر نبوده و مسئولیت استفاده از این دستگاه ها بر عهده مشترکین است .

وی در پایان تاکید کرد : پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ممکن است که هزینه برق آنها بین 10 تا 20 درصد افزایش پیدا کرده باشد که آنها میتوانند از طریق روش های بهینه سازی مصرف انرژی و سامانه تلفن گویای 42805  هزینه های پرداختی خود را بین 15 تا 20درصد کاهش دهند ./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار