مدير عامل سازمان بهره وري انرژي ايران گفت:‌ از آنجا كه صحت عملكرد تاثير اين تجهيزات در كاهش مصرف هنوز تاييد نشده، امكان ضرر و زيان به انشعاب ها وجود دارد.

سعيد مهذب ترابي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: تجهيزات كاهنده مصرف برق مورد تاييد نيست و به مردم توصيه مي شود كه از استفاده از اين تجهيزات خودداري كنند.

وي افزود: با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها عده اي از افراد تجهيزاتي را به عنوان كاهنده مصرف برق عرضه كرده اند كه صحت اين تجهيزات در كاهش مصرف برق در مراجع و آزمايشگاه هاي معتبر تاييد نشده است.

مهذب ترابي با بيان اينكه تجهيزات كاهنده مصرف برق يك ادعاي ثابت نشده است از مردم خواست از خريد اين تجهيزات به دليل ضرر و زيان احتمالي به انشعاب ها خودداري كنند.

وي اظهار داشت: موضوع صرفه جويي انرژي و كاهش هزينه خانوار مورد توجه ويژه مشتركان و فروشندگان تجهيزات برقي قرار گرفته است و از اين رو تعدادي از افراد سودجو با روش هاي مختلف اقدام به فروش دستگاه هايي با عنوان كاهنده مصرف برق مي كنند.

مدير عامل سازمان بهره وري انرژي ايران خاطر نشان كرد: از آنجا كه اين دستگاه ها در هيچ يك از آزمايشگاه ها و مراجع معتبر تاييد نشده مورد تاييد وزارت نيرو و سابا نيست و با ايجاد هرگونه مشكل و ضرر و زيان احتمالي هيچ مسئوليتي متوجه وزارت نيرو و سابا نيست./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار