توان مصرفی کولر گازی استاندارد، حدود چهار برابر کولرهای آبی است و این امر با توجه به افزایش پلکانی قیمت برق، می تواند بسیار حایز اهمیت باشد و تا هفت برابر موجب افزایش هزینه های برق مصرفی شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) اعلام کرد: استفاده از کولرهای گازی تا هفت برابر هزینه برق مصرفی مشترکان را افزایش می دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، این سازمان با اشاره به نزدیک شدن به فصل تابستان و استفاده مردم از وسایل سرمایشی، نسبت به استفاده غیر بهینه از کولرهای گازی در مناطق معتدل کشور هشدار داد. 
براساس اعلام سازمان بهره وری انرژی ایران، استفاده از کولرهای گازی در مناطق گرم و شرجی از نظر فنی و اقتصادی مناسب است در صورتی که استفاده از این نوع خنک کننده ها در مناطق معتدل کشور به دلیل بالا بردن میزان مصرف برق و افزایش هزینه های برق آن، مناسب نیست.
توان مصرفی کولر گازی استاندارد، حدود چهار برابر کولرهای آبی است و این امر با توجه به افزایش پلکانی قیمت برق، می تواند بسیار حایز اهمیت باشد و تا هفت برابر موجب افزایش هزینه های برق مصرفی شود.
سابا همچنین به مصرف کنندگان پیشنهاد کرده است: به منظور مدیریت هزینه های برق مصرفی در تهیه و استفاده از تجهیزات و وسایل سرمایشی به تناسب شرایط جغرافیایی با نوع وسیله سرمایشی انتخابی، تناسب حجم محل با قدرت سرمایش وسایل انتخابی، تهیه و خرید تجهیزات سرمایشی با نشان استاندارد و معتبر و دارای رتبه انرژی بالا و تعمیر و نگهداری به موقع توسط اشخاص مجاز دقت کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار