معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز جدی عملیات عمرانی خط 6 مترو در خیابان منصور واقع در منطقه 15 خبر داد

به گزارش  گروه اجتماعي باشگاه خبرنگارن سید جعفر تشکری هاشمی گفت: با بهره‌ برداری از این خط وضعیت حمل و نقل شهری در جنوب شرق تهران متحول می‌شود.

وي افزود: با تکمیل بزرگراه امام علی (ع) و بهره‌برداری کامل از بزرگراه‌های شهید شوشتری و دولت‌آباد در محدوده منطقه 15 تا پایان سال جاری، گام های موثری در جهت تکمیل شبکه بزرگراهی جنوب شرق تهران برداشته می‌شود.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اهمیت حفظ جان شهروندان و ضرورت انجام اقدامات ایمنی و ایمن سازی معابر به این منظور، تاکید کرد: در حال حاضر معابر منطقه 15 از پر حادثه‌ترین مناطق و بزرگراه امام رضا (ع) در این منطقه از سانحه‌خیزترین محورهای شهر تهران از نظر تصادفات رانندگی محسوب می‌شود.

تشکری هاشمی که در جلسه‌ای که بخشی از آن به بررسی عملکرد شهرداری منطقه 15 در حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص داشت سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: البته اقدامات خوبی به منظور ایمن‌سازی معابر در این منطقه انجام شده که از جمله می توان به احداث 7 پل عابر پیاده،‌ اصلاح هندسی در 25 نقطه و نصب 35 جان‌پناه ایمنی در سال گذشته اشاره کرد.

همچنین در این جلسه معاون ترافیک شهرداری منطقه 15 با ارائه گزارشی از عملکرد حمل و نقلی این منطقه اعلام کرد: منطقه 15 با 8 ناحیه، 35 کیلومتر مربع مساحت دارد که با احتساب نواحی داخل حریم وسعت آن به 165 کیلومتر مربع می‌رسد که جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر را در خود جای داده است.

سید جلال حسینی با اشاره به این که طول معابر منطقه 15 به 125 کیلومتر بالغ می‌شود، افزود: این منطقه در حال حاضر دارای 5/17 کیلومتر شبکه بزرگراهی است که تا پایان امسال به دو برابر یعنی 35 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

وی زیرسازی مسیرها و بازسازی ایستگاه‌های آن بخش از خطوط دو و سه BRT که از محدوده منطقه 15 عبور می‌کنند را از جمله اقدامات این منطقه اعلام و اظهار کرد: علاوه بر این نسبت به ساماندهی پایانه های حمل و نقل عمومی خاوران، میدان بسیج و ثامن‌الحج (ع) نیز با توجه به حجم بالای مسافران این پایانه‌ها اقدام شده است.

حسینی با تاکید بر اهمیت ارتقای فرهنگ ترافیک و ضرورت آموزش‌های ترافیکی به این منظور، تصریح کرد: سال گذشته در پارک آموزش ترافیک این منطقه 21 هزار دانش‌آموز، آموزش های ترافیکی دیده‌اند و علاوه بر آن نسبت به آموزش های ترافیکی به 21 هزار دانش‌آموز دیگر نیز با اعزام مربی به مدارس آن ها اقدام شده است.

وی با ذکر این نکته که 5 پایانه اتوبوسرانی و 3 پایانه تاکسیرانی در منطقه 15 فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: 574 دستگاه اتوبوس از جمله 358 دستگاه اتوبوس BRT روزانه بیش از 300 هزار مسافر و سه هزار و 170 دستگاه تاکسی نیز روزانه 157 هزار مسافر را جابه‌جا می‌نمایند و به عبارتی هر روز نیم میلیون مسافر در این منطقه از طریق حمل و نقل عمومی جابه جا می شوند.

معاون ترافیک منطقه 15 در پایان با تاکید بر توجه به سیاست محوری حمل و نقل انسان محور در منطقه 15 خاطرنشان کرد: به این منظور یک مسیر ویژه دوچرخه‌سواری به طول سه کیلومتر با اختصاص یک صد دستگاه دوچرخه در خاورشهر راه‌اندازی شده و در صدد هستیم تا با اجرای 35 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری، دوچرخه‌های موجود را به 2500 دستگاه برسانیم.
برچسب ها: بزرگراهی ، جنوب ، تهران ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار