مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران با اشاره به فراهم سازي زيرساختهاي تجاري اعلام كرد: صنوف توليدي با 476 هزار واحد توليدي و حدود يك و نيم ميليون جمعيت در آينده اي نزديك در ...

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا از سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، «فخراله مولايي» حمايت از اصناف توليدي را در كنار توسعه زير ساختهاي تجاري از جمله ماموريت هاي جديد اين سازمان در سال جاري برشمرد و گفت: بهره مندي اصناف توليدي كشوراز مزاياي استقرار در شهركها ونواحي صنعتي  همانند ساير واحدهاي صنعتي در حال برنامه ريزي و تدوين قوانين مربوطه است.

وي با اشاره به اينكه از تمام ظرفيتهايي كه در بخش صنعت وجود دارد جهت تعالي صنوف توليدي استفاده خواهد شد، تصريح كرد: تلاش مي‌كنيم تا فعاليت صنوف توليدي در چرخه توليد كشور را بهبود بخشيده و نقش آنها را در مديريت مؤثر واردات و جلوگيري از نفوذ كالاهاي خارجي به بازار داخلي  پررنگ تر كنيم.

مولايي در ادامه با بيان اينكه كمكهاي فني اعتباري، كمك هاي نوسازي و بازسازي و بودجه صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك در سال جاري افزايش چمشگيري داشته است، اظهاركرد: به منظور حمايت و ايجاد انگيزه بيشتر در امر سرمايه گذاري و رونق كارگاه هاي مستقر در شهركها و نواحي صنعتي اعتبارات ويژه اي براي كيفي سازي شهركها و نوسازي واحدهاي صنعتي در اختيار اين سازمان قرار گرفته است.

معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به افزايش تعداد واحدهاي به بهره برداري رسيده در سال گذشته،  خاطرنشان كرد: در حال حاضر 28 هزار و 102 واحد صنعتي در شهركها و نواحي صنعتي فعال است كه براي 591 هزار و816 نفراشتغال ايجاد كرده است.

مولايي توسعه واحدهاي صنعتي مستقردر شهركهاي صنعتي را يكي از سياستهاي اصلي سازمان برشمرد و گفت: در سال گذشته تعداد واحدهاي به بهره برداري رسيده نيز رشد قابل قبولي داشت و اين مجموعه توانست بيش از 2 هزارو310 واحدصنعتي را با سرمايه گذاري31 هزارو 42 ميلياردريالي تكميل كند كه براي بيش از 43 هزارو 852  نفر اشتغال  بهمراه داشت.

وي همچنين تاكيد كرد: در جهت حمايت از توليد داخلي و صنعتگران ايراني واحدهاي صنعتي كه تامين مواد اوليه آنها در داخل كشور امكانپذير است را در اولويت قرارداده وتلاش مي كنيم تا پايان سال اين دسته از پروژه ها ي نيمه تمام را به اتمام برسانيم./س
برچسب ها: تولید ، شهرک ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار