امام جمعه شهر آبسرد گفت: نماز جمعه مهم ترین پایگاه عبادی و سیاسی مردم و بزرگ‌ترین و مستحکم‌ترین پایگاه علیه دشمنان اسلام و نظام است.

حجت الاسلام "حسین ردایی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: نماز جمعه یکی از ارکان بسیار مستحکم اسلام و نظام می باشد و آنچنان دارای جایگاه والایی است که در قرآن کریم بر اهمیت آن بسیار تأکید شده است.

وی وحدت ملی، انسجام اسلامی، تحلیل حوادث کشور و خارج از کشور، پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی، تحکیم پایه‌های نظام اسلامی و روشنگری و هدایت مردم به سمت خداشناسی و خوبی‌ها را از آثار و برکات نماز جمعه دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه به انسان هویت و شخصیت انسانی و اسلامی می‌بخشد و مسلمانان را به سوی روشنگری و بیدارگری به مسائل و حقایق دنیا هدایت می کند.

ردایی حضور پررنگ مردم د‌ر نماز جمعه را از جلوه‌ها‌ی ایمانی مردم دانست و تصریح کرد: اقامه نماز جمعه، تشکیل ستاد نماز جمعه و در کنار آن حضور پررنگ مردم پیام‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و حتی اقتصادی فراوانی را برای آن شهر و یا کشور به همراه خواهد داشت که این مهم خود بر توقعات مردمی می افزاید.

امام جمعه آبسرد نماز جمعه را سنگر و حفظ جایگاه ولایت دانست و بیان داشت: نماز جمعه پایگاه معنویت، دین و دیانت برای تحکیم اعتقادات معنوی مردم است و در کنار جایگاه معنوی یک تریبون آزاد برای خواسته ها و مطالبات مردمی نیز می باشد.

وی با بیان اینکه مردم حرف‌ها و موضوعات جدید را از نماز جمعه می‌شنوند و مشکلات و خواسته های خود را به امام جمعه در میان می گذارند، افزود: نماز جمعه حلقه اتصال نظام با امت است و این پایگاه عبادی سیاسی از طرفی منصوب به ولایت است و از طرف دیگر یک پایگاه مردمی است.

امام جمعه شهر آبسرد تحلیل جریان‌های روز سیاسی توسط امام جمعه را از جمله ویژگی‌های بارز نماز جمعه برشمرد و گفت: بصیرت بخشی نماز جمعه به مردم موجب می‌شود، تا فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن نقش بر آب ‌شود./س
برچسب ها: نماز جمعه ، آبسرد ، دشمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.