سرمربی تیم جوانان بوکس استان کرمانشاه گفت: به خاطر اعتراض در مسابقات قهرمانی جوانان کشور در شهر قم با تذکر فدراسیون مواجه شدم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران كرمانشاه

مهدی توحیدی نیا ، گفت: این سئوال برای من مطرح است که چرا اکثر مسئولین حاضر در کمیته اجرایی، کمیته فنی و کمیته داوران و هیئت ژوری در مسابقات بوکس جوانان افرادی با سن های بسیار بالا هستند.

توحیدی نیا با اشاره به تاثیر افزایش سن بر دقت مسئولین حاضر گفت: آنچه که بر همه واضح است این است که همه ما باید به پیشکسوتان احترام بکذاریم، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که مسابقات بوکس جوانان در چندین شب متوالی از ساعت چهار عصر تا یازده شب ادامه دارد و برای بسیاری از این پیشکسوتان فعالیت در این مدت بسیار ملال وار است.

وی ادامه داد: ورزش بوکس ورزش ثانیه ها است و عدم تمرکز کافی در ثانیه سبب می شود که حق یک ورزشکار ضایع شود و این مساله در مسابقات بوکس بسیار حساس است.

توحیدی نیا با اشاره به برخی نکات مورد اعتراضش در این مسابقات گفت: یک داور در این مسابقات در بازی عرفان معدنی با یک اخطار سبب می شود کل مسابقه تغییر کند و حق این ورزشکار به وضوح ضایع شود و جالب تر این است که همین داور سه بازی بعد در بازی بعد تیم ما برای فرید احمدی دوباره انتخاب می شود و دوباره حق این ورزشکار ما را نیز از بین می برد.

وی ادامه داد: این نکته برای من مطرح است که چگونه با حضور بیش از 15 داور دقیقا سه بازی بعد این داور علیرغم اعتراض های بسیار زیاد به نحوی قضاوت وی، برای بازی نماینده استان ما انتخاب می شود، آیا واقعا تعمدی در کار نیست؟

توحیدی نیا یادآور شد: در یک روز مسابقات دو بوکسور خوب استان عادل و امیر کنعانی در بازی چهارم طبق برنامه به صورت همزمان در رینگ اول و دوم به مبارزه می پردازند و ما مسئولین کوچینگ تیم مجبور هستیم به صورت همزمان و در شرایطی بسیار دشوار هردو مشت زن را هدایت و راهنمایی کنیم، اما در بازی هفتم همان روز دو بوکسور از استان گیلان به صورت همزمان بازی می کنند و مسئولین تیم با مشاهده این وضعیت یک بازی را متوقف می کنند تا دیگر مشت زن آن استان بازی خود را به پایان برساند.

وی با تاکید بر اجرای قوانین برای همه، گفت: من نیز بر اجرای قوانین مسابقات بسیار تاکید دارم، اما آنچه مسلم است اجرا این قوانین می بایست برای همه یکسان باشد. اگر نباید دو ورزشکار یک استان همزمان مبارزه کنند باید این قانون برای همه باشد و اگر می بایست بر طبق برنامه اجرا شود چرا برای ورزشکاران گیلان قانون تغییر می کند؟

سرمربی بوکس جوانان استان کرمانشاه گفت: چهار هیئت در اجرای مسابقات دخیل هستند و یا نظارت دارند و این نکته بسیار جالب وجود دارد که چرا اکثر افراد تشکیل دهنده این کمیته ها از استان های گیلان، خوزستان، مازندران و تهران هستند و استانی مانند کرمانشاه با وجود موفق بودن در رده های مختلف و سال های متمادی هیچ نماینده ای دراین کمیته ها ندارد./س


برچسب ها: بوکس ، کمیته ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.