عضو هيئت موسس فراكسيون بيداري اسلامي از تشكيل جلسه هيئت موسس اين فراكسيون در روز يكشنبه (8 مرداد ماه) خبر داد و گفت: در اين نشست پيشنهادهاي واصله جمع‌بندي و اساسنامه اوليه را براي تأييد نهايي به مجمع فراكسيون پيشنهاد خواهيم كرد.

عباس مقتدايي خوارسگاني نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به انجام مقدمات تشكيل فراكسيون بيداري اسلامي گفت: با شكل‌گيري كميته فرعي توسط اعضاي فراكسيون مباحث مرتبط با اهداف و مباحث پيشنهادي مورد بررسي و تدوين قرار گرفت و براين اساس بخشي از سرفصل‌هاي اهداف فراكسيون بيداري اسلامي مشخص شد كه لازم است اين سرفصل‌ها ابتدا در نشست روز يكشنبه (8مردادماه) هيئت موسس مورد بازبيني قرار گرفته و سپس به تصويب مجمع عمومي فراكسيون برسد.


وي در ادامه به اهداف اين فراكسيون اشاره‌ كرد و اظهار داشت: اميدواريم با شكل‌گيري فراكسيون بيداري اسلامي از يك سو بنيه علمي پيرامون بيداري اسلامي تقويت شود و از سوي ديگر همگرايي و هم انديشي نخبگان علمي، فرهنگي، سياسي با نمايندگان پيرامون مباحث بيداري اسلامي اتفاق افتد.

عضو هيئت موسس فراكسيون بيداري اسلامي همچنين الگوسازي، ترغيب و تشويق كشورهاي اسلامي براي تشكيل مجامع مشابه كه در حوزه بيداري اسلامي كار مي‌كنند را يكي ديگر از اهداف مورد نظر خود در اين فراكسيون خواند.

مقتدايي در ادامه تصريح كرد: همچنين اميدواريم با تأسيس اين فراكسيون تقويت بعد فرهنگي، سياسي و به تعبيري قدرت معنوي جمهوري اسلامي ايران در مواجه با تحولات بيداري اسلامي حادث شود.

نماينده مردم اصفهان در ادامه به راهكارهاي تحقق اين اهداف اشاره و خاطرنشان كرد: لازم است اتاق فكري در راستاي توليد محتواي مفهوم بيداري اسلامي و مفاهيم منشعب از اين مفهوم شكل گيرد و همچنين برگزاري نشست‌هاي تخصصي ملي و بين‌المللي از پيشنهادها و راهكارهاي ديگري است كه بايد در اين راستا مورد توجه قرار گيرد.

وي در ادامه تصريح كرد: به نظر مي‌رسد كه شرايط مساعد و بستر مناسب را براي برقراري ارتباط بين احزاب در ايران و ساير كشورهايي كه در عرصه بيداري اسلامي فعال هستند را فراهم كنيم.

عضو هيئت موسس فراكسيون بيداري اسلامي به راهكارهاي ديگري جهت تحقق اهداف اين فراكسيون اشاره كرد و افزود: تبادل دانشگاهي در عرصه بيداري اسلامي و بسترسازي مناسب براي بازديد نخبگان كشورهاي اسلامي از ايران از جمله نكات مثبت ديگري است كه مي‌توانيم روي‌آن كار كنيم و همچنين معتقدم كه مي‌توانيم با اعزام نخبگان دانشگاهي، علمي، فرهنگي و سياسي به كشورهاي اسلامي در قالب سفراي بيداري اسلامي باب جديدي را براي ارتباط هرچه بيشتر مسلمانان و تشكيل امت اسلامي باز كنيم.

مقتدايي با اشاره به نشست اعضاي هيئت موسس فراكسيون بيداري اسلامي در روز يكشنبه (8مردادماه) گفت: دراين نشست پيشنهادهاي واصله را جمع‌بندي خواهيم كرد تا بتوانيم اساسنامه اوليه فراكسيون را براي تأييد نهايي به مجمع فراكسيون پيشنهاد كنيم.

وي در خاتمه خاطرنشان كرد: در اولين جلسه رسمي فراكسيون بيداري اسلامي هيئت رئيسه فراكسيون انتخاب خواهند شد.

گفتني است سيدعلي طاهري، ناصرسوداني، كريمي قدوسي، سيدعلي سيدمحمدعلي بزرگواري و عباس مقتدايي اعضاي هيئت موسس فراكسيون بيداري اسلامي هستند.

همچنين شايان ذكر است، فراكسيون بيداري اسلامي در مجلس هشتم و پس از تحولات منطقه و بيداري كشورهاي اسلامي تشكيل شد.

انتهاي پيام/س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار