يک کارشناس سياست خارجي گفت: نخستين نشست اپوزيسيون هاي رژيم ال سعود، به عنوان اولين گردهمايي مخالفان رژيم آل سعود به شمار آمده و پایه‌های لرزان حکومت اين رژيم را متزلزل خواهد كرد.

غلامحسين خورشيدي درگفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری نخستین نشست اپوزیسیون‌های رژیم آل سعود اظهار داشت: حوادثی که امروز درمنطقه رخ می دهد به دليل محوريت عربستان در جهت اهداف خصمانه آمریکا بوده چرا که حکام آل سعود در این تصور هستند که با حمایت آمریکا مي توانند از جريانات منطقه اي مصون باشند.

وي در ادامه افزود: در تحولات اخیر منطقه، دولتمردان غربی و به خصوص آمريکا سعی دارند قیام های مردمی در منطقه را سرکوب کرده و دیکتاتورهای عرب را از این بحران نجات دهند و تحولات را به نفع خود رقم بزنند.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد:  دولت های غربی در تلاشند تا برای پیاده کردن اهداف خود در عرصه بین الملل افکار عمومی را منحرف کرده و سیاست ها غلط خود را توجیه کنند لذا ملت ها و اذهان عمومي بايد بسيار هوشيارانه عمل کرده تا تحت مديريت غرب و آمريکا قرار نگيرند.

خورشيدي تصريح کرد: احتمال اين وجود دارد که اين اجلاس تحت لايه هاي پنهاني مديريت شده لذا توجه به محل برگزاري اين نشست و موضوعاتي که در آن مطرح مي شود بايد مورد توجه خاص نيروهاي انقلابي و شیعی قرار بگيرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی و آمريکا پس از تجربه تلخي که از انقلاب شکوهمند جمهوري اسلامي ايران به دست آوردند به دنبال اين هستند تا جریانات منطقه را به نفع خود رقم زده و زيرکانه تحولات و جريانات منطقه را مديريت کنند.

خورشيدي در پاسخ به اين سوال که آيا احتمال سرکوب اين نشست وجود دارد، گفت: اگر اين نشست داراي ماهيتی کاملا مردمي و بر اساس حقوق انسانی تعریف شود لذا اين امر مسلما برخلاف منافع آل سعود بوده و امکان وقوع هجمه عليه اين نشست وجود دارد.

این کارشناس سیاست خارجی خاطر نشان کرد: حکام آل سعود با سرکوب اعراضات مردمی راه به جایی نخواهند برد چرا که موج بیداری اسلامی سراسر منطقه را فرا خواهد گرفت و  پایه  های دیکتاتورهای دست نشانده غربی را ساقط  خواهد کرد.

انتهاي پيام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار