جنبش دانشجويي به دليل اينکه تغيير حکومت در سوريه از سوي آمريکا حمايت مي‌شود و منفعتي براي جبهه استکبار و ضرري براي کشورهاي اسلامي است به حمايت از مردم سوريه مي‌پردازد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، صبح امروز كنفرانس خبري اتحاديه‌ها و تشكل‌هاي دانشجويي مقابل سفارت سوريه برگزار شد و در آن محمد رضايتي دبير سياسي اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان مستقل، مير حاجي عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي و سيد علي موسوي دبير تشكيلات اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان به ايراد سخنراني پرداختند.

رضايتي: شكل‌گيري حلقه‌هاي اسلامي ميان جوانان سوري يك ضرورت است

محمد رضايتي دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر کشور در با اشاره به سه مقطع زماني در ارتباط با تحولات سوريه اظهار داشت: معارضه مدني كه از بهمن 89 تا مرداد ماه 90 ، معارضه نظامي تا اسفند 90 و در نهايت معارضه اي كه از اسفند 90 تاكنون ادامه دارد.

وي افزود: آمريكا و رژيم صهيونيستي براي ضربه زدن به محور مقاومت، ايران، لبنان و سوريه را به چالش مي كشانند؛ آمريكايي ها با ايجاد فتنه 88 قصد زدن اولين ضربه به ايران را داشتند كه با عدم نتيجه از اين راه به دنبال ديگر راه حل ها رفتند.

رضايتي گفت: در جنگ 22 روزه غزه و 33 روزه لبنان، تحولات در اين كشورهاي اسلامي از سوي كشورهاي غربي آغاز شد و هم اكنون كشور اسلامي سوريه را براي ضربه زدن به مقاومت نشانه گرفته اند.

اين فعال دانشجويي گفت: مواجه شدن غرب با پديده بيداري اسلامي موجب شد براي رسيدن به اهداف خود با راه اندازي معارضه مدني اين كشورها را دچار تحولات عظيم كنند. آنها با تن ندادن پايگاه‌هاي اجتماعي كشورهاي اسلامي در راستاي اهدافشان شكست خوردند.

رضايتي ادامه داد: آمريكا و رژيم صهيونيستي با تغيير رويكرد از معارضه مدني به سمت معارضات نظامي رفتند.

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل اظهار داشت: كشورهاي قطر و سران آل سعود در عربستان تلاش مي كنند كه معترضان كشور سوريه را عليه حكومت قانوني و اسلامي بشار اسد مجهز كنند چرا كه آن ها براي انحراف افكار عمومي از پديده بيداري اسلامي در منطقه اقدام به اين كار كرده اند.

وي با اشاره به فعاليت رسانه هايي هم چون العربيه و الجزيره خاطر نشان كرد: آنها با دروغ پراكني سعي در به انحراف كشاندن مسائل داخلي سوريه دارند چرا كه آنها از حمايت‌هاي انگليس و رژيم صهيونيستي برخوردار هستند.

رضايتي در ادامه با اشاره به معارضه سياسي در منطقه يادآور شد: برهم زدن آرامش مردم و غارت اموال شخصي آنها باعث بدبيني مردم شد و اين در حالي است كه غرب و معترضين سوريه به دنبال اين بودند که تحولات منطقه را در دست بگيرد.

وي با بيان اينكه طرح كوفي عنان، طرحي عليه سوريه بود گفت: مديريت اتحاديه عرب و كوفي عنان با طرحي كه صرفا جنبه امنيتي داشت فرصت تجهيز شدن به تروريستهاي داخلي در سوريه را دادند و اتفاقات اخير سوريه نشان دهنده اين مسئله است كه اين جريانات به بي راهه مي‌روند.

اين فعال دانشجويي با بيان اينكه جوانان اسلامي در سوريه بايد متحد باشند گفت: سوريه بيش از هر چيزي نيازمند شكل گيري حلقه هاي اسلامي در بين جوانان سوري است.

وي افزود: سكوت جامعه بين الملل كه مدعي حقوق بشر است در مورد مسائل اخير سوريه امري مضحك است.

رضايتي بيان داشت: ادعاي حقوق بشري آمريكا و غرب گوش فلك را كر كرده است. باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا از يک سو براي مسلمانان پيام صادر مي كند و از سوي ديگر شاهد سكوت وي در مورد نسل كشي مسلمانان ميانمار هستيم.

وي افزود: توافق پنهاني جريان‌هاي منتسب به اسلام گرايان با غرب و رژيم صهيونيستي، خلاف مسير بيداري اسلامي است و كشورها و جريان هاي اسلام گرا بايد بدانند كه نبايد فريب آمريكا و رژيم صهيونيستي را بخورند .

رضايتي خاطرنشان کرد: معارضه اي كه در سوريه شكل گرفته پايگاه مردمي ندارد. چرا كه مردم آن يا تماشاگرند يا قرباني و هرگز حكومت سلفي در سوريه را به رسميت نمي شناسند.

ميرحاجي:دخالت‌هاي غرب در سوريه بي‌سابقه است

ميرحاجي عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي، گفت: آمريکا 6 الي 7 کنفرانس براي تغيير حکومت سوريه در تونس و پاريس ترتيب داده است که حضور بي سابقه آمريکا در اتفاقات اخير سوريه را به طور کامل نشان مي دهد.

وي دخالت‌هاي غرب در اتفاقات سوريه را بي سابقه خواند و تصريح کرد: آمريکا حاضر است تمام مواضع انساني را زير پا گذاشته وحکومت سوريه را تغيير دهد چرا که اين مقدار صرف نيرو و توان براي تغيير حکومت کوچک سوريه در منطقه بي نظير است.

وي با توجه به تغييرات اخير سوريه گفت: پرچمدار تغييرات کشور سوريه عربستان است که خود کشوري است که کمترين حقوق بشر را نيز رعايت نمي کند که قتل عام هاي صورت گرفته در اين کشور و شکنجه شيخ النمر به خاطر انتقادات وي از جمله اين نقض هاي حقوق بشر در عربستان است.

نماينده بسيج دانشگاه هاي کل کشور خاطرنشان کرد: جنبش دانشجويي به دليل اينکه اين تغيير حکومت از سوي آمريکا حمايت مي شود و منفعتي براي جبهه استکبار و ضرري براي کشورهاي اسلامي است شک کرده و به حمايت از مردم سوريه مي پردازد.

وي تصريح کرد: نظام بين الملل که از انقلاب هاي موجود در منطقه حمايت نمي کند در قضيه سوريه وارد شده و سعي در تغيير حکومت سوريه دارد.

ميرحاجي با توجه به اينکه تغيير حکومت سوريه هدف مردم اين کشور نيست، گفت: هيچ حرکتي در سوريه با تمايل به خواسته هاي سياسي صورت نگرفته است بلکه اين اتفاقات از بيرون توسط عده معدودي با سازماندهي کشورهاي خارجي شکل گرفته است.

وي خاطر نشان کرد: روح انقلاب در سوريه کاملا متفاوت با انقلاب هاي منطقه است و بيشتر شبيه يک مزاح سياسي است که سوريه در انقلاب باشد.

ميرحاجي علل نبرد آمريکا و رژيم صيونيستي با کشور اسلامي سوريه را ‌ايستادگي سوريه بر محور مقاومت، موضع ثابت در مقابل غرب و تلاش براي حفظ تماميت ارضي دانست.

اين فعال دانشجويي شکل گيري بلوک اسلامي را علت اصلي ترس استکبار از کشورهاي اسلامي دانست و خاطر نشان کرد: ايران، لبنان، مصر، ‌فلسطين، سوريه، عراق و ديگر کشورهاي اسلامي درصدد شکل دهي بلوک اسلامي و انقلابي به سردمداري ايران هستند.

وي افزود: با توجه به اينکه کشور سوريه يکي از پايه هاي بلوک اسلامي- انقلابي است آمريکا و غرب تمام توان خود را براي شکستن اين پايه به کار بستند.

اين دانشجوي بسيجي يادآور شد: آمريکا به عنوان ابر قدرتي که داعيه حقوق بشر را در جهان دارد تمام توان و انرژي خود را براي برهم زدن آرامش و امنيت منطقه و خاورميانه به کار بسته است تا مانع شکل گيري بسيج جهاني که بر پايه تفکرات حضرت امام خميني(ره) شکل گرفت، شود.

مسئول بسيج دانشگاه تهران يادآور شد: با توجه به درگيري هاي محدود که در سوريه وجود دارد رسانه هاي غربي و جمله الجزيره و العربيه با فرافکني و دروغ پراکني در صدد نشان دادن يک بحران عظيم در سوريه هستند.

وي افزود: سوريه هم اکنون زير بمباران رسانه هاي غربي است و اگر با انسجام ملي اين مرحله را پشت سر بگذارد و اصلاحات را به منصه ظهور برساند مي تواند به عنوان يک حکومت اسلامي در منطقه نويد و اميد ديگر کشورهاي منطقه باشد.

ميرحاجي در پايان با اشاره به نسل کشي مسلمانان ميانمار گفت: نسل کشي مردم مسلمان ميانمار قلب هر مسلماني را جريحه دار مي کند. لازم است با هر تواني فرياد عدالت خواهي براي مسلمان کشي در ميانمار برآييم و اين در حالي است که کوچکترين موضع گيري از سوي مجامع بين الملل در اين قضيه صورت نگرفته است.

موسوي: تنها راه پيروزي سوريه "مقاومت" است

علي موسوي دبير تشكيلات اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در کنفرانس خبري تشكل هاي دانشجويي مقابل سفارت سوريه، گفت: عدالت خواهي و ظلم ستيزي بشار اسد در اين كشور همانند كشورهاي ديگر منطقه زير سلطه كشورهاي غربي قرار ندارد.

موسوي افزود: حوادثي كه در سوريه اتفاق مي افتد به دليل نگرش حاكميت بشار اسد در اين كشور بوده که با خواست غرب منطبق نيست.

دبير اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان گفت: ترورهاي صورت گرفته در اين كشور يادآور انقلاب اسلامي ايران است كه برخي از گروهك ها با ايجاد اغتشاش مي خواهند فضا را نا آرام جلو داده و بگويند حكومت در حال نزاع است و با اين ترورها بتوانند پايه هاي نظام مستحكم سوريه را دچار خدشه كنند اما قطعا آن ها ناكام خواهند ماند .

وي در پاسخ به اين سؤال كه انقلاب سوريه در زمره بيداري اسلامي است يا خير، تصريح كرد: به هيچ وجه گروه‌هايي كه در مقابله با سوريه برخواسته اند مردمي نبوده و غرب با ايجاد نابساماني در سوريه سعي در تغيير حكومت اين کشور را دارد و اين در حالي است كه ناآرامي‌ها در سوريه از سوي سازمان ها و گروه‌هاي با محوريت آمريكا و صهيونيست اداره مي شود.

موسوي خاطر نشان كرد: آمريكايي‌ها با تسليح و آموزش گروهك ها در تركيه كه اكنون به عنوان پايگاه صهيونيست ها شناخته شده‌اند سعي در ايجاد تغيير در حكومت سوريه دارند كه با حمايت اسرائيل، عربستان و اردن صورت مي گيرد چرا كه اين كشورها در مقابله با كشورهاي آزادي خواه با ياري يكديگر براي ثابت كردن حكومت سوريه بسيج شده اند و تنها راه پيروزي سوريه مقاومت است.

وي در پايان خاطر نشان كرد: به دولت سوريه و بشار اسد اعلام مي كنيم كه با پشتوانه مردمي مقاومت كرده و اين نابه ساماني هاي ساختگي به پايان رسيده و انقلاب سوريه به آرمانهايش خواهد رسيد.

انتهاي پيام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار