ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری و دبیر هفتمین جشنواره سراسری طنز مكتوب تغییرات اساسی هفتمین دوره از جشنواره سراسری طنز مكتوب را تشریح كرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران و به نقل از  هفتمین جشنواره سراسری طنز مكتوب، ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری و دبیر علمی هفتمین جشنواره طنز مكتوب جایگزینی رشته نمایشنامه را با فیلمنامه، مهم‌ترین تغییر جشنواره طنز مكتوب در سال جاری عنوان كرد و افزود: ترجیح دادیم امسال به جای فیلمنامه، بخش نمایشنامه را داشته باشیم چرا كه در سال‌های گذشته آثار رسیده در بخش فیلمنامه خیلی راضی كننده نبود و فیلمنامه‌ها جز در موارد معدود انتظاری را كه داشتیم برآورده نكرد.
فیض درباره ورود دوباره رشته فیلمنامه نویسی به جشنواره طنز مكتوب اظهار كرد: برای قوت یافتن فیلمنامه‌های طنز، امسال اقدام به برگزاری كارگاه فیلمنامه كردیم و  قرار است فعالیت این كارگاه در پایان سال به ساخت دو فیلم بلند منجر شود. اگر خروجی این كارگاه موفق باشد، می‌توانیم سال بعد دوباره بخش فیلمنامه را راه اندازی كنیم. اما درحال حاضر بهتر است كمی به مبانی بپردازیم.
وی ادامه داد: از سوی دیگر هزینه اجرا شدن نمایشنامه‌ ها كمتر از تولید فیلم است و به راحتی می‌توان از اجرای نمایشنامه‌ها بر روی صحنه حمایت كرد.
مدیر دفتر طنز حوزه هنری با بیان اینكه سعی می‌كنیم با نویسندگان نمایشنامه‌های برگزیده مرتبط باشیم تا در طول سال نمایشنامه‌های طنز روی صحنه آورده و دیده شوند، افزود: قصد داریم بعد از هفتمین جشنواره طنز مكتوب آثار شاخص بخش نمایشنامه را انتخاب كنیم و گروه نمایشی طنزی را تشكیل داده تا حوزه هنری یك گروه نمایشی طنز مختص خود را داشته باشد.
افزودن «كوتاه‌نوشت» به جشنواره
دبیر هفتمین جشنواره طنز مكتوب دفتر طنز اضافه شدن بخش «كوتاه‌نوشت» را از دیگر تغییرات هفتمین جشنواره طنز مكتوب اعلام كرد و گفت: با توجه به گسترش شبكه‌های اجتماعی و توسعه نوشتارهای كوتاه و مینی‌مال در این شبكه‌ها این نیاز و ضرورت احساس شد كه این بخش از طنزهای كوتاه كه با نگاه‌های خلاقانه‌ای تولید می‌شوند، وارد هفتمین جشنواره طنز مكتوب شود.
وی افزود: همچنین از آنجا كه كاریكلماتور جایگاه خودش را یافته است و متقاضیان زیادی هم دارد و از همین رو برای حفظ و ارتقاء این رشته، قرار شد بخشی با عنوان كوتاه نوشت به جشنواره اضافه كنیم تا علاوه بر كاریكلماتور، هایكو و طرح و داستانك نیز در جشنواره شركت داده شوند.
فیض در پایان درباره داوری آثار در هفتمین جشنواره طنز مكتوب گفت: امسال به داوری توجه و دقت بیشتری می‌شود، البته این حرف به این معنا نیست كه سال‌های پیش این دقت نبوده است. اما امسال این دقت بیشتر شده است و وقتی داوران جمع بندی نهایی خود را فرستادند، یك روز هم تعیین می‌شود تا برگزیدگان نهایی توسط خود داورها انتخاب شود./م
برچسب ها: طنز ، نمایشنامه ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار