رییس پلیس راه فرماندهی شرق استان تهران، در قیاس سه ماه نخست سال 91 و 90، از كاهش 17 درصدی كشته شدگان ناشی از تصادفات در سه ماه نخست سال جاری برابر با آمار پزشك قانونی خبر داد.

سرهنگ 'مهران كرانیان' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن داشت: با توجه به اینكه سال قبل سال موفقی را پشت سر نهادیم و در طول سال گذشته در حوزه شرق استان تهران، 36 درصد كاهش كشته ناشی از تصادف داشتیم و در زمره استانهای موفق كشور بودیم، این كاهش 17 درصدی دلیل بر تداوم موفقیت و آمار بسیار مطلوبی است.

وی با اشاره به اینكه تداوم روند كاهش، بسیار دشوار است، خاطر نشان كرد: این موفقیت را مرهون تلاش شبانه روزی همكاران، سازمان ها، ارگانها و نهادهای تلاشگر پاسخگوی تامین امنیت ترافیكی مردم هستیم و مهمتر از همه خواست خود مردم است.

رییس پلیس راه فرماندهی شرق استان تهران، افزود: جاده خالی از تصادف نیست و تصادف مرتبا صورت می گیرد ولی تصادفات تحت كنترل هستند و پلیس راهور تمامی توان خود را برای پیشگیری از بروز تصادف بكار می بندد.

كرانیان، یكی از اقدامات پیشگیرانه راهنمایی و رانندگی كشور را شناسایی نقاط حادثه ساز دانست و گفت: قبل از آغاز تعطیلات تابستانی نقاط حادثه ساز شناسایی و با همكاری همكاران در اداره راه و ترابری و راهداری تا حد ممكن موانع برطرف و یا در نقاط حادثه خیز با نصب علائم هشدار دهنده اخباری و نصب روشنایی برای شب و ... این نقاط آشكار و برجسته شده است تا از شدت تصادف پیشگیری شود.

رییس پلیس راه فرماندهی شرق استان تهران، سوق یافتن و گرایش ذهن مردم به رعایت بیش از پیش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را نویدی مسرت بخش دانست كه پایبندی مردم این دیار را به قوانین و احترام به خود و دیگران را آشكار می كند.

وی، كاهش تصادفات و نهادینه ساختن فرهنگ قانونمداری را نیازمند عزم راسخ همگانی دانست و گفت: خواست عمومی سرنشینان، رانندگان و خواست ملی و دسته جمعی سبب شده است تا به این درك برسیم.

كرانیان، با تاكید بر اینكه امنیت سفر امری كاملا دسته جمعی و همگانی است، خاطر نشان كرد: در سفر نمی توان صرفا به امنیت فردی اندیشید بلكه این تفكر جمعی است و باید همگی به فكر امنیت خود و دیگران باشیم تا ایمن و آسوده سفر كنیم. /س



برچسب ها: تصادف ، کاهش ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.