وزير نيرو جمهوری اسلامی ایران از آمادگی ایران برای بازسازی تاسیسات آسیب دیده سوریه طی حوادث اخیر خبر داد.



به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، "مجید نامجو" روز پنجشنبه (امروز)در حاشیه امضای یادداشت تفاهم همکاری های برقی ایران و سوریه،تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ایران در شرايط سخت سوريه را تنها نمي گذارد.

وی اظهار داشت:جمهوري عربي سوريه در طول انقلاب اسلامي هميشه پشتيبان نظام جمهوري اسلامي ايران بوده و از حقوق مردم ايران حمايت كرده است، لذا در اين شرايط سخت كه كشورهاي غربي با اتحاد خود مشغول دسيسه بوده و با همكاري تروريست ها، امنيت جمهوري عربي سوريه و آرامش مردم مسلمان اين كشوررا برهم زده اند، جمهوري اسلامي ایران، سوريه را تنها نخواهد گذاشت.

وزير نيرو با بیان اينكه جمهوري اسلامي ایران از مدت هاپیش در زمينه هاي آب و برق با سوريه همكاري داشته است و در اين راستا، شركت هاي مختلفي از بخش خصوصي ایران در سوريه در حال انجام پروژه هاي فني، عمراني و اقتصادي هستند، گفت: در حوادث و اتفاق های اخير سوريه، آسيب هايي به برخي تاسيسات نيروگاهي اين كشور وارد شده است كه شركت هاي ايراني آمادگي خود را براي ترميم بخش هاي آسيب ديده اعلام كرده اند.

وي افزود: درصدد هستيم تا شركت هاي ايراني در زمينه تهيه و تامين تجهيزات صنعتي مورد نياز سوريه در اسرع وقت وارد عمل شده و همكاري هاي خود را بيش از پيش در اين خصوص افزايش دهند.

نامجو در ادامه اظهار داشت: وجود شركت هاي ايراني در پروژه هاي خارج از كشور ضمن تحكيم ارتباط هایبين المللي كه از راهبردهاي مهم وزارت نيرو است، به افزايش همکاریهای فني و مهندسي و نيروگاهي در كشورهاي مختلف از جمله سوريه كمك می کندو ضمن فعال كردن صنایع داخلي، موجب ارتقاي صنعت و مشتري يابي براي این صنایع مي شود.

وي تاكيد كرد: با حضور بيشتر شركت های داخلي در خارج از مرزهاي ايران، كيفيت كار ايراني مورد ارزيابي جهاني قرار می گیرد و باعث ايجاد شغل نيز خواهد شد.

وزير برق جمهوري عربي سوريه نيز ضمن ابراز خرسندي ازامضاي يادداشت تفاهم با جمهوری اسلامی ایران، با بیان اينكه درزمان حاضر شركت هاي ايراني در سوريه فعاليت دارند، از وزير نيرو درخواست کرد تا زمینه افزایش حجم همكاري شركت هاي خصوصي در پروژه هاي صنعتي در سوريه فراهم شود.

"عماد خمیس"افزود: هم اكنون 10 درصد از برق اين كشوربه ميزان حدود 1300 مگاوات، از انرژي هاي برق آبي تامين مي شود و تمايل داريم تا همكاري بين دو كشور در زمينه استفاده از انرژي هاي نو نظير انرژي بادي و خورشيدي افزايش يابد.

برچسب ها: نامجو ، برق ، تفاهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار