تعداد 120 برگ پروانه تردد برای ناوگان ترانزیتی توسط پایانه مرزی باشماق صادر می‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، خواجه ای گفت: سازمان حمل و نقل و پایانه یکی از سازمان‌های تاثیرگذار در توسعه ترانزیت و صادرات کالا در مرزهای رسمی کشور و استان‌هاست.
وی گفت: صدور تعداد پروانه تردد وسایل نقلیه ایرانی حامل کالای ایرانی در مرز رسمی و بین‌المللی باشماق مریوان که امسال بیش از شش سال از فعالیت آن می‌گذرد، رونق پایدار این مرز در ترانزیت و صادرات کالا به مرزهای استان‌های همجوار آذربایجان غربی و کرمانشاه است.
وی افزود: تنها مشکل زیرساختی و تاثیرگذار در توسعه صادرات و ترانزیت این مرز رسمی در استان را نبود جاده دسترسی مناسب می‌داند در حالی که این تنها یکی از مشکلات مرز رسمی باشماق به شمار می‌رود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان گفت: یکی از وظایف و رسالت اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان صدور پروانه تردد وسایل نقلیه ایرانی حامل کالای ترانزیت است که روزانه تعداد 120 برگ پروانه تردد برای ناوگان ترانزیتی توسط پایانه مرزی باشماق صادر می‌شود.
وی گفت: پایانه مرزی باشماق یکی از فعال ترین مرزهای کشور بوده  و در صورت بسترسازی و اصلاح مسیر مریوان سنندج مبادلات مرزی باشماق رونق بیشتری گرفته است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان گفت: فعالیت رسمی  مرز باشماق  از سال 1385  شروع شده و بیشترین حجم  مبادلات مرزی شامل مواد نفتی، مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار و خشکبار است. /س
برچسب ها: صادردات ، ترانزیت ، پروانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.