رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غر بی با بیان اینكه فریضه امربه معروف و نهی از منكر وظیفه ای همگانی است گفت : برخورد خشن در امربه معروف و نهی از منكر جایی ندارد .

موسی صمیمی در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، با تاكید بر حفظ حرمت های ماه مبارك رمضان افزود: ظرافت های این فریضه الهی باید رعایت شود در غیر این صورت نتیجه برخلاف نظر ما خواهد بود.

وی اظهار داشت :‌عده ای با كمترین اطلاعات و تجربه وارد میدان شده و با رفتارهای غلط موجب بدبینی مردم نسبت به مقدسات اسلام می شو ند 

استاد حقوق دانشگاه های استان با عنوان اینكه دفاع نادرست از ارزش ها موجب لوث شدن آنها می شود اضافه كرد: رفتارهای ناشیانه و غلط برخی از جوانان ها در قالب امر به معروف و نهی از منكر كه بیشتر براساس احساسات عمل می كنند، برای نشان دادن غرور خود، غرور عده ای دیگر را می شكنند كه این نوع برخوردها نتایج ناخوشایندی به بار می آورد.

صمیمی وی افزود : دلسرد شدن جوانان از دین اسلام و گرایش آنها به سوی فرهنگ بیگانه و گرفتار شدن آنها در دام گروه های منحرف، نتیجه غفلت متولیان امر به معروف و نهی از منكر از ظرافت های این فریضه الهی است.

صمیمی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت : تذكرلسانی بهترین راه مبارزه با منكرات است مقام معظم رهبری فرمودند بگویید و رد شوید برخورد وظیفه حكومت و پلیس است .

وی اضافه كرد: یك جوان 17 ساله هرگز نخو اهد توانست راهی را كه انبیا با سعه صدر طی كرده اند ادامه دهد او غرق در غرور جوانی است و همین غرور و احساسات آفتی است كه ضربات جبران ناپذیری به جامعه می زند .

صمیمی تاكید كرد : گستره امر به معروف تنها درحجاب خلاصه نمی شود بلكه بخش بزرگی از جامعه اعم از نهادهای دولتی ، غیر دولتی و بالاتر از آن بانك ها نیازمند امر به معروف و نهی از منكر هستند، چنانچه اگر در گذشته به این مهم توجه می شد هرگز شاهد اختلاس های عظیم بانكی نمی شدیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.