احتمال اعدام 6 ایرانی دیگر، ممنوعیت تبلیغات مشروبات الکلی، افشای مداخلات « ام آی سیکس» در برنامه هسته‌ای ایران و...از مهمترین اخبارویژه روزنامه های پنجشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن،  اخبار ویژه روزنامه ها امروز  پنجشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

انصراف چهار نهاد آموزش عالي ديگر از حضور در كنفرانس تركيه

افشاگري روزنامه كيهان از ماهيت صهيونيستي «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي» كه هفته آينده در تركيه برگزار مي شود، همچنان با واكنش دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور روبروست.

هفته گذشته پس از نامه «انجمن حكمت و فلسفه» مدير روابط عمومي «دانشگاه الزهرا» نيز در نامه ديگري اعلام كرد كه اساتيد اين دانشگاه پس از اطلاع از ماهيت صهيونيستي «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي» در اسلامبول به صورت داوطلبانه از شركت در آن اعلام انصراف كرده اند.

در تازه ترين واكنش، مديران روابط عمومي «دانشگاه تربيت مدرس» و «پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي» نيز در نامه هاي جداگانه اي به مدير مسئول روزنامه كيهان اعلام كردند كه اساتيد و اعضاي هيات علمي اين دو نهاد نيز از حضور در «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي» در تركيه انصراف داده اند و در اين همايش صهيونيستي كه سلطنت طلباني مانند «تورج اتابكي» و مبلغان بهائيت مانند «محمد توكلي طرقي» (دبير فصلنامه ايران نامه وابسته به بنياد اشرف پهلوي) از صحنه گردانان آن هستند، حضور نمي يابند. متن كامل دو نامه «دانشگاه تربيت مدرس» و «پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي» به شرح زير است؛

با سلام و تحيت؛

به اطلاع مي رساند بيست و چهارم تيرماه جاري خبري در يكي از صفحات آن روزنامه مبني بر حضور يكي از اعضاي هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس در نهمين «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي» درج گرديده بود.

ضمن تقدير از آن روزنامه وزين به اطلاع مي رساند، دانشگاه تربيت مدرس و اعضاي هيات علمي آن تابع سياست هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده و در هر كنفرانس و همايش علمي اي كه مرتبط با صهيونيست ها باشد همكاري نخواهد كرد. براساس اطلاعات موجود يكي از اساتيد اين دانشگاه، پس از اطلاع از ارتباط «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي در استانبول» با رژيم صهيونيستي، پيش از اين به صورت مكتوب عدم حضور خود را به مسئولان اين كنفرانس اعلام نموده است. بر همين اساس دانشگاه تربيت مدرس ضمن تكذيب حضور وي در اين كنفرانس، مراتب بيزاري و انزجار خود را از كنفرانس هايي از اين دست كه با هدف بسط و توسعه مطامع صهيونيست ها برگزار مي شود، اعلام مي نمايد.

علي معيني بادي

مدير روابط عمومي

باسلام و احترام

نظر به درج خبري در آن روزنامه مبني بر شركت اساتيدي از اين پژوهشگاه و چندين مركز علمي كشور در كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي كه به استناد خبر منتشر شده آن روزنامه داراي ماهيتي صهيونيستي مي باشد، موارد زير به استحضار مي رسد.

شركت در كنفرانس هاي علمي از سوي اساتيد و يا اعضا هيات علمي در هر مركز علمي و دانشگاهي مستقيما از طرف خود آنها صورت مي گيرد و به منزله مشاركت آن مركز علمي در آن كنفرانس نمي باشد. لذا تعدادي از اساتيد پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي نيز با موضوعاتي كاملا علمي و ازجانب خودشان در اين كنفرانس شركت كرده بودند.

اساتيد و اعضا هيات علمي دانشگاه ها و پژوهشگاه ها انديشمنداني هستند كه به كار علمي و پژوهشي مشغول هستند و در بسياري از موارد از پشت پرده هاي احتمالي برخي از اينگونه كنفرانس ها مطلع نيستند. بنابراين همانند هر كنفرانس علمي ديگري با هدف و نيتي كاملا دانشگاهي در آن شركت مي كنند. مسلما حضور اساتيد و اعضا هيات علمي دانشگاه ها و مراكز علمي و پژوهشي كشور در كنفرانس مذكور نيز با همين رويه و منطق صورت پذيرفته است. با اين حال با توجه به اطلاع رساني شايسته آن روزنامه در اين باره، شركت كنندگان اين پژوهشگاه در اين كنفرانس بصورت داوطلبانه از حضور و شركت در آن انصراف دادند.

اسماعيل رمضاني

مدير روابط عمومي

اصلاح طلبان بالاخره بايد جام زهر عدول از ادعاها را سر بكشند

تقلاي اصلاح طلبان براي بازگشت به فضاي سياسي و انتخابات با اعتراض موتلفان آنها در ميان اپوزيسيون و حاميان فتنه سبز مواجه شده است. اين در حالي است كه يكي از اصلاح طلبان حاميان كروبي تصريح كرده اصلاح طلبان چاره اي جز نوشيدن جام زهر و عدول از برخي ادعاها و مواضع ندارند.

شبكه بالاترين در مطلبي به قلم يكي از حاميان كروبي (سايت سياست در سايه) نوشت: برخي از دوستان نمي دانم به چه دليل نمي خواهند اصلاح طلبان دوباره به صحنه برگردند و در زماني كه بيش از گذشته ما نيازمند اتحاد هستيم متاسفانه مي شنويم عده اي چوب لاي چرخ اصلاحات مي كنند بدون اينكه واقعيت هاي جامعه و معذوريت هايي كه جبهه اصلاحات دارند را درك كنند و مدام با عينك بدبيني به مسائل نگاه مي كنند. جناب آقاي عبدي اخيرا مقاله اي را كه در جرس منتشر كردند از اين دست نگاه هاي غيرمنصفانه است ايشان بفرمايند كه كجا اصلاحات دچار دوگانگي راهبردي شده است تا ديگران هم متوجه شوند؟ اصلاح طلبان در سه سال گذشته ضربه اي كه از خود تحريمي ديده اند خيلي بيشتر و مخرب تر از فوائد آن بوده است.

نويسنده با بيان اينكه «تقسيم كار ميان جنبش سبز و اصلاح طلبان از اساس اشتباه است چرا كه جنبش سبز شاخه اي از اصلاحات است» اضافه كرد: به قول استاد بزرگوار آقاي انصاري كه گفتند اين بار نوبت اصلاح طلبان است، اين موضع بهترين و راهبردي ترين موضع براي اصلاح طلبان است و زماني كه بزرگان ما تصميم خود را براي شركت در انتخابات گرفته اند با اظهارنظرهاي بي مورد نبايد در مسير اصلاح طلبي خلل ايجاد كرد ما مي توانيم با تكيه بر ظرفيت هاي قانون اساسي و نيرو هاي عظيم وفادار و حامي اصلاح طلبان در داخل و نظر مساعد دولت هاي خارجي و بويژه غرب نسبت به اصلاح طلبان از اين رهگذر و فرصت تاريخي استفاده كنيم.

وي مي افزايد: براي اينكه از تبليغات سوء اقتدارگرايان در امان بمانيم و به جايگاه قبلي دست پيدا كنيم چاره اي نداريم جز اينكه از برخي از ادعاها و شعارهاي قبلي خود عدول كنيم و به همان اصلاحات قبل از انتخابات سال 88 رجوع كنيم هر چند مي دانم كه اين كار براي بزرگان ما بسيار سخت و دشوار است و به مثابه جام زهريست كه ناگزير بايد يك نفر آن را سر بكشد و سرزنش ها و دلخوري هاي نيروهاي درون سازماني و شماتت رقبا و دشمنان بيرون سازماني را نيز به جان بايد خريد تا بتوانيم آب رفته را به جوي بازگردانيم.

همزمان منتجب نيا در مصاحبه با ايسنا گفته است: تلاش مي كنيم حزب اعتمادملي بتواند درون نظام، به نظام و ملت و انقلاب خدمت كند.

منتجب نيا اظهار داشت: تلاش ما براي آغاز فعاليت حزب اعتمادملي اين است كه روزنامه رفع توقيف و سايت رفع فيلتر شود، تا حزب بتواند درون نظام و در چارچوب اساسنامه خود به نظام، ملت و انقلاب خدمت كند. حزب اعتماد ملي با برخي گروه ها و احزاب اصلاح طلب از اين جهت متفاوت است كه، اعلام انحلال نشده است و بارها از سوي وزارت كشور و كميسيون ماده 10 احزاب اعلام شده است كه حزب اعتماد ملي مي تواند فعاليت كند.

اما بر خلاف اين مواضع، اغلب رسانه هاي حامي فتنه سبز، طي روزهاي اخير اصلاح طلبان را به خاطر تلاش براي تغيير فاز و خروج از بن بست مورد حمله و تخطئه قرار داده اند. سايت كلمه كه از سوي شوراي هماهنگي سبز (اردشير اميرارجمند ) به روز مي شود، مدعي «پروژه توليد اصلاح طلبان بدلي از سوي حكومت» شد و به اصلاح طلباني كه مايل به حضور در انتخابات هستند حمله كرد. كلمه ضمن حمله به برخي احزاب اصلاح طلب، نوشت: شركت در يك بازي انتخاباتي از قبل تعيين شده، چيزي جز نقض غرض نيست.

كلمه، اصلاح طلباني چون جهانگيري، عارف، انصاري و نجفي را كه خواستار حضور در انتخابات شده و بعضا از آنها به عنوان نامزد ياد شده، به عنوان افراد بدلي كه بين جنبش سبز اختلاف افكني مي كنند ياد كرد.

در اين ميان وب سايت راديو زمانه در تحليلي خاطرنشان كرد: شانس موفقيت جنبش سبز با استفاده از فرصت انتخابات بسيار اندك است. حاكميت اراده اصلاحات ندارد. شانس ايجاد فرصت در انتخابات پيش رو بسيار اندك است در حالي كه عواقب منفي آن مانند عميق تر شدن شكاف در اردوگاه دموكراسي خواهان و سرخوردگي هاي بيشتر را نمي توان دست كم گرفت.

علي كشتگر از سران گروهك فدائيان خلق نيز از طريق سايت گويانيوز به اصلاح طلباني چون محمد و محمدرضا خاتمي حمله كرد و نوشت: برخي اصلاح طلبان در هماهنگي با حاكميت درصدد دور زدن موسوي هستند. بايد ديد آقاي محمدرضا خاتمي چگونه وكالت آن هزار نفري را كه نظام به آنها حساس است و بايد گوشه نشيني اختيار كنند به دست آورده كه از طرف آنها قول مي دهد؟ آيا آنها همان اعضاي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين و دفتر تحكيم و امثال كروبي و موسوي و تاج زاده نيستند؟

رضا خاتمي اخيراً گفته بود: «ما مي آئيم تضمين مي كنيم كه مثلاً اگر نسبت به اين پانصد نفر، هزار نفر حساسيت وجود دارد ما قول مي دهيم اين ها در انتخابات شركت نكنند. اما بقيه را بگذاريد بيايند».

كشتگر در واكنش به اين قبيل مواضع مي نويسد: برخي از اصلاح طلبان درصدد كوتاه آمدن از مطالبات حداقلي و پايين آوردن سطح آن هستند، حاكميت مي خواهد عده اي اصلاح طلب در انتخابات شركت كنند، كساني كه با سران فتنه يعني موسوي و كروبي و زندانيان تعيين تكليف كرده و حساب خود را از آنان جدا كرده باشند. هدف از اين نقشه تبديل اصلاح طلبان به شريك كوچك و تحقير شده و نابود كردن جنبش سبز از راه ايجاد شكاف و تفرقه در ميان فعالان اين جنبش است. براي عملي كردن اين نقشه بايد عده اي از اصلاح طلبان حساب خود را از موسوي، كروبي و ساير زندانيان سياسي (سران فتنه) جدا كنند. به نظر مي رسد كه حاكميت براي پياده كردن اين نقشه به مواضع دو پهلو و لغزنده محمد و محمد رضا خاتمي اميد بسته است. محمد خاتمي هر چند كه هنوز مواضع خود را براي شركت اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري سال آينده علني نكرده، اما تجربه زمامداري 8 ساله آقاي خاتمي، برداشت تسليم طلبانه و منفعلانه او را از اصلاح طلبي به نمايش گذاشت.

كشتگر در پايان نوشت: آقايان خاتمي وقتي كه هم دولت و هم مجلس را در اختيار داشتند، تسليم حاكميت شدند، حالا با تلاش براي تبديل نشدن به زائده كوچكي از قدرت چه دردي از دردهاي ما را دوا خواهند كرد.

گويانيوز در تحليل ديگري با اشاره به اخراج اصلاح طلبان از حاكميت و پرداخته شدن هزينه اين اخراج از سوي حاكميت نوشت: حاكميت چرا بايد بعد از پرداخت آن هزينه، دوباره بپذيرد كه اصلاح طلبان به قدرت برگردند.

اين رسانه وابسته به اپوزيسيون افزود: مي تواند با گذاشتن شرط «موضع گيري در مقابل فتنه» كه اين روزها از زبان برخي عناصر نظام مطرح مي شود ترك ايجاد شده در بدنه جنبش سبز را كه با رأي دادن خاتمي نمايان شد به شكافي عظيم بدل كند. با وجود چنين شرطي در واقع اصلاح طلبان بدون لجن مالي كردن خود نمي توانند در انتخابات شركت كنند. در چنين شرايطي هر گروهي از اصلاح طلبان كه بخواهند در انتخابات شركت كنند ناچار به موضع گيري در برابر عملكرد گذشته و «فتنه 88» و به تبع برانگيختن واكنش سبزها خواهد شد. اصلاح طلبان نبايد سبب خودسوزي سياسي در جنبش سبز شوند.

همچنين شبكه بالاترين در نوشته اي تصريح كرد: چند وقت پيش آقاي خاتمي صحبت از تندروي برخي نيروها در داخل و خارج كرد ولي معلوم نيست مفهوم تندروي مد نظر آقاي خاتمي چيست؟ يا عده اي شركت نكردن و تحريم انتخابات را انفعال دانستند آيا واقعاً تحريم انتخابات انفعال بود؟ شركت در انتخابات با وضعيت فعلي خودكشي سياسي است.

آمريكا حاضر نيست به خاطر تشويش اسرائيل خودكشي كند

واشنگتن نمي تواند به اسرائيل اجازه دهد كه به واسطه اضطراب خود و تشويق به حمله نظامي عليه ايران، توازن ميان سود و زيان آمريكا در خاورميانه را به هم بريزد.

پژوهشگر انستيتو مطالعات استراتژيك لندن ضمن بيان اين مطلب نوشت: دلايل شكاف متعددي ميان آمريكا و اسرائيل وجود دارد. سران اسرائيل از حمله هوايي به ايران دفاع مي كنند اما آمريكا از يك سو در قواعد بين المللي سهم دارد و از سوي ديگر، تجربه اين كشور درباره جنگ پيش گيرانه تجربه اي تلخ است. دولت فعلي ايالات متحده از جهات مختلفي مي تواند در نظر بگيرد كه به خاطر اقدام پيش گيرانه عليه تهديد عراق قدرتش تا حدود بسياري تحليل رفته است و اكنون مشخص است، آنچه تهديد از سوي عراق خوانده مي شد در واقع بسيار خيالي تر و دور دست تر از ادعاها بود.

دانا آلين در «استراتژي و سياست جهاني» نوشت: اسرائيل كمتر از آمريكا نگران عواقب يك حمله هوايي است كه مي تواند منجر به خروج ايران از معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي و اخراج بازرسان آژانس از ايران شود.آمريكا عدم دسترسي بازرسان آژانس به تأسيسات ايران، كشيدن سيم ضامني است كه توانايي بالقوه هسته اي را به سلاحي بالفعل تبديل مي كند.

وي تصريح كرد: با اين وصف اصلاً غافلگير كننده نيست كه آمريكا براي درگير شدن در يك جنگ پيش گيرانه جديد حتي به صورت غيرمستقيم بي ميل باشد. يك سال پيش انتشارات دانشگاه آكسفورد كتابي را منتشر كرد با عنوان «بحران ششم؛ ايران، اسرائيل، آمريكا و شايعات جنگ» كه من يكي از دو نويسنده كتاب بودم. ما در اين كتاب تلاش كرديم تا تعادلي ميان سود و زيان يك حركت نظامي عليه ايران برقرار كنيم و اكثر پيش بيني هاي ما به نتايج منفي ختم شدند و آن نتايج از نظر من هنوز به همان اندازه صحيح است كه در زمان نگارش بود. البته اسرائيلي ها اين موضوع را انكار نمي كنند كه حمله به ايران مي تواند تبعات ناخوشايندي داشته باشد.

دانا آلين در اين تحليل تأكيد كرد: به طور كلي دليل قانع كننده اي وجود ندارد كه طرح حمله به ايران موفقيت آميز خواهد بود. چنان كه ما در كتاب بحران ششم بحث كرده ايم طنز تلخ اين است كه اسرائيلي ها به احتمال زياد نخواهند توانست جلوي دست يابي ايران به تسليحات هسته اي را بگيرند. برنامه ايران ممكن است براي چند سال به تعويق بيفتد اما ايران تلاش هايش را دوچندان خواهد كرد و احتمالاً در شرايطي بسيار حساس تر از آنچه كه قبلاً با آن مواجه بوديم موفق خواهند شد.

پژوهشگر انستيتو مطالعات استراتژيك لندن سپس به اختلاف ديگر ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي پرداخت و نوشت: اسرائيل بر آن نيست كه ميان سلاح اتمي بالفعل و توان بالقوه هسته اي براي مقاصد صنعتي و غيرنظامي تمايز قائل شود، اما دولت اوباما گمان مي كند كه اين تمايز بسيار مهم است . ديويد پترائوس رئيس سازمان سيا و جيمز كلاپر مدير اداره اطلاعات ملي هر دو در ژانويه 2012 تصديق كردند كه دليل قانع كننده مبني بر اينكه تهران عزم خود را براي گذر از توان بالقوه هسته اي به بمب اتم جزم كرده است، در اختيار ندارند.

نويسنده مي افزايد: خطوط قرمز آمريكا و اسرائيل متفاوت است. آمريكا پس از جنگ عراق و افغانستان به دنبال يافتن نقشي معتدل و قابل تحمل براي خود در خاورميانه است. ماجراي عراق نشان داد كه يك ابرقدرت اگر از محدوديت هاي خود پا فراتر بگذارد اين مسئله هم براي ثبات بين المللي و هم براي منابع داخلي قدرت آن ابرقدرت مضر است. مسئله اين است كه اگر آمريكا بخواهد در مقابل هرگونه تهديد بالقوه از نقش خود به عنوان «پليس جهان» استفاده كند، به راحتي وارد توالي بي پاياني از جنگ هاي پيشگيرانه خواهد شد.

روزنامه تهران امروز:

نجابت : خاتمي سوء مديريت دارد

نجابت ، عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در واکنش به مواضع اخير خاتمي درباره بيانيه‌هاي موسوي اظهار داشت: خاتمي مرد سياست‌ورزي و رياست‌جمهوري نيست و تعادل سياسي‌اش را از دست داده است، در دوران اصلاحات نيز با مديريت سوء وي مشکلات زيادي براي کشور ايجاد شد. وي خاتمي را مهره سوخته خواند و ادامه داد: فتنه 88 نتيجه مديريت خاتمي و هم‌قطاران وي بود و نظام هم بارها نشان داده که قصد کمک به اصلاح‌طلبان را دارد اما آنان از اين فرصت استفاده نمي‌کنند.

عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره به سياست نخ نما شده اصلاح‌طلبان اظهار داشت: خاتمي و يارانش با به راه انداختن دعواهاي زرگري به دنبال ضربه زدن به نظام هستند. نجابت افزود: يکي از اين سياست‌ها ايجاد تفرقه ميان اصولگرايان و ديگري معرفي کانديدايي است که اصلاح‌طلبان مي‌دانند که شوراي نگهبان وي را رد صلاحيت مي‌کند تا از اين طريق مجددا آشوب ديگري را ايجاد کنند اما نظام و مردم اجازه تکرار فتنه 88 را به آنان نخواهند داد. نجابت مطرح شدن مشایی به عنوان محبوبترین چهره سیاسی کشور را یک نظر سازی و بازی سیاسی جریان انحرافی نامید و گفت: در شرایطی که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، اینگونه خبرسازی‌ها به هیچ وجه نباید مسائل اصلی را تحت الشعاع قرار دهد.

بررسی آینده مدیران اجرایی در یک محفل غیر رسمی

جلسه ای با حضور برخی عناصر رده بالای اجرایی برای بررسی آینده سیاسی این افراد پس از پایان دولت دهم برگزار شده است. به گزارش محدوده،در این جلسه که با حضور برخی عناصر رده بالای اجرایی و تنی چند از استادان دانشگاه‌هاي داخلی و خارجی برگزار شده بر ضرورت کادرسازی تاکید و مصوب شده است که حدود 200 نفر از نزدیکان این جریان برای ادامه تحصیلات بورس شوند.

همچنین برخی افراد راه اندازی حزب را پیشنهاد کرده‌اند که یکی از مدیران ارشد اجرایی با بیان اینکه احزاب درایران پای نگرفته و اقبال مردمی به آنها کم است،اظهار داشته است:ما باید به فکر تشکیلاتی باشیم که بتوانیم با توده مردم در ارتباط باشیم.

تغيير مجري انتخابات مبناي قانوني ندارد !

مصطفي محمدنجار، وزير كشور در واكنش به برخي اظهارات مبني بر تغيير مجري انتخابات، گفت: اين اظهارات مبناي قانوني ندارد. برخي از نمايندگان مجلس به دنبال طرح اين ايده هستند كه به جاي دولت يك مجمع بي‌طرف متشكل از سه قوه، انتخابات رياست‌جمهوري را برگزار كند. ماجراي تغيير برگزار كننده انتخابات هنگامي مطرح شد كه شوراي نگهبان بر اصلاح قانون انتخابات اصرار و اعلام كرد: بحث اصلاح قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشخیص قرار دارد.

در عين حال محمدنجار معتقد است: اگر قرار باشد انتخابات را كسي يا جايي غير از قوه مجريه برگزار كند، اين باعث بحث تداخل قوا در امور يكديگر مي‌شود. وزير كشور تصريح كرد:‌ وزارت كشور همه وظايف خود در خصوص انتخابات را انجام داده و در مورد انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم نيز هماهنگي‌هاي بسيار خوبي با شوراي نگهبان دارد. بحث ديگري كه محمدنجار به آن اشاره داشت تغيير استانداران بود. البته او اعلام كرد: ‌در اين ارتباط هيچ بحثي نيست و ان‌شاء‌الله استاندار همدان نيز به زودي معرفي مي‌شود. وزير كشور همچنين به اعتراض‌هايي كه درباره جدايي ري از تهران صورت مي‌گيرد واكنش نشان داد. او مي‌گويد جدايي ري از تهران در راستاي خواسته مردم شهرستان ري صورت گرفته است. جالب‌تر آنكه نجار گفت: اين تصميم هديه رئيس‌جمهور به مردم شهرستان ري است و به نفع آنها خواهد بود و ان‌شاء الله زمينه براي خدمت رساني بيشتر به مردم اين منطقه فراهم خواهد شد.

افشای مداخلات « ام آی سیکس» در برنامه هسته‌ای ایران

«جان سایر»، رئیس دستگاه اطلاعاتی بریتانیا، (MI6)، در یک اظهارنظر غیرمنتظره اعلام کرد که حکومت ایران تا 2 سال دیگر به بمب اتمی دست پیدا خواهد کرد. به گزارش « محدوده»، این مقام اطلاعاتی که در جمع کارمندان و مدیران دولتی بریتانیا سخنرانی می‌کرد، همچنین اعلام کرد که ایران به‌واسطه اقدامات سیستم امنیتی بریتانیا، 4 سال از دستیابی به بمب هسته‌ای عقب افتاده است و در غیر این صورت این کشور در سال 2008 به تسلیحات هسته‌ای مجهز شده بود. این مقام امنیتی جزئیات بیشتری از این اقدامات بیان نکرده است. «جان سایر» پیش تر در کسوت معاون «جک استراو»، وزیر امور خارجه سابق بریتانیا به همراه

وزیران خارجه فرانسه و آلمان برای بحث درباره پرونده هسته‌ای ایران در سال 2004 به تهران سفر کرده بود اما هیچ گاه با این قطعیت نسبت به دستیابی ایران به بمب هسته‌ای اظهارنظر نکرده بود.

روزنامه قدس:

انتقال آیت‌ا... النمر به بیمارستان امنیتی

مقامهای آل‌سعود آیت‌ا... نمر باقر النمر، روحانی شیعه عربستانی را از بیمارستان نظامی در الدمام به بیمارستان امنیتی در ریاض منتقل کردند.

همنوایی با نسل‌کشان در برمه

در ایامی که چندین هزار مسلمان میانماری زنده زنده سوزانده می‌شوند، یکی ازنشریات وابسته به اصلاح طلبان این قتل عام مردم را به روند حرکت میانمار به سمت دموکراسی نسبت داده است.

ممنوعیت تبلیغات مشروبات الکلی

قانون ممنوعیت تبلیغ مشروبات الکلی با هدف کاهش میزان مصرف انواع مشروبات در روسیه، اجرایی شد.

احتمال اعدام 6 ایرانی دیگر

با اعدام 18 ایرانی در عربستان سعودی به جرم قاچاق مواد مخدر، برخی خبرها از صدور حکم اعدام برای 6 ایرانی دیگر حکایت دارد.به ادعای پلیس عربستان بیش از 3 هزار کیلوگرم مواد مخدر از افراد ایرانی کشف شده است.

خراسان:

دستور مهم لاريجاني درباره زنداني شدن بدهکاران

در حالي که پيش از اين بر اساس بند "ج" ماده 18 آيين نامه نحوه اجراي محکوميت هاي مالي که فرد محکوم به پرداخت مبلغي تا زمان پرداخت آن پول يا اثبات اعسارش، به درخواست ذي نفع بايد به زندان مي رفت، آيت ا... آملي لاريجاني رييس قوه قضائيه طي روزهاي اخير با صدور دستوري ضمن لغو اين موضوع، دستور داده در صورتي که تمکن مالي فرد محکوم براي پرداخت مبلغ مورد نظر نزد قاضي دادگاه ثابت نشود، از حبس وي خودداري شده و چنانچه در زندان باشد، آزاد ‌شود.

تفکيک تسهيلات اعطايي به فرزندان جانبازان و شهدا توسط دولت

علي رغم آنکه بر اساس ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه تصريح شده که دولت به منظور استمرار، توسعه و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، تسهيلاتي را به ايثارگران، پدر، مادر، همسر و فرزندان شهداء و همچنين جانبازان، آزادگان و افراد تحت ‌تکفل آنان، ارائه مي کند، گفته مي شود بر اساس دستوري که اخيرا توسط يکي از مسئولان دولتي به دستگاههاي اجرايي سراسر کشور ارسال شده، امتيازات قانوني پيش بيني شده براي فرزندان شهدا بر اساس ماده فوق، به فرزندان جانبازان تعلق نمي گيرد.

روزنامه جمهوری اسلامی:

قطعی برق در روزهای گرم رمضان

* قطع مكرر برق در برخي از مناطق ماهشهر، مردم روزه‌دار اين مناطق را به ستوه آورده است. عده‌اي از اهالي اين مناطق با مراجعه به دفتر روزنامه جمهوري اسلامي در ماهشهر گفتند: گرماي بسيار شديد نزديك به 60 درجه و قطع مكرر برق كه گاهي به 4 تا 5 ساعت نيز مي‌رسد ما را كلافه كرده است. متأسفانه پي‌گيري‌ها از مسئولين اداره برق اين شهرستان براي آگاهي از علت اين خاموشي نتيجه‌اي در بر نداشته و موجب نارضايتي بيشتر مردم شده است. طي 48 ساعت گذشته در چند منطقه تهران نيز قطع برق مشكلاتي را براي مردم پديد آورده و متأسفانه مسئولان مربوطه پاسخ روشني به سؤالات مردم نمي‌دهند.

دستگیری گسترده عوامل شهرداری وشورای شهر

* از اراك خبر مي‌رسد دستگيري‌هاي وسيعي در بخش امور شهري صورت گرفته كه عليرغم گذشت بيش از 10 روز درباره اين واقعه اطلاع رساني نشده است.

خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي در اراك گزارش داد: اين دستگيري‌ها كه شامل شهرداري و شوراي شهر مي‌باشد به مسائل املاك مربوط مي‌شود. عدم اطلاع رساني در اين زمينه موجب انتشار شايعات زيادي در شهر شده و زمينه را براي دامن زدن به بي‌اعتمادي و بدبيني نسبت به مسئولين توسط بدخواهان فراهم ساخته است. مناسب‌ترين راه براي مقابله با اين وضعيت منفي، اطلاع رساني صحيح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار