به رغم حملات مرگبار و اعتراضات مردم مسلمانان پاکستان، رفت و آمد کاميونهاي تدارکاتي ناتو در يکي از گذرگاههاي مرزي پاکستان در روزهاي اخير افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛  مقامات رسمي تورخام از قبايل منطقه شمالي خيبر در پاکستان اعلام کردند بيش از صد کاميون تدارکاتي ناتو طي دو روز گذشته از مرز عبور کرده اند.

اين در حالي است که از زمان بازگشايي جاده هاي پاکستان به روي کاميون هاي تدارکاتي ناتو از سه هفته قبل تعداد بسيار ناچيزي کاميون از مرز پاکستان عبور کرده بود.مسير تدارکاتي ناتو از پاکستان به افغانستان که در اعتراض به کشته شدن بيست و چهار سرباز پاکستاني درحمله هوايي نيروهاي امريکايي بسته شده بود، روز سوم ژوئيه پس از اظهار تاسف امريکا دوباره بازگشايي شد.

خبر افزايش اين کاميونها يک روز پس از حمله افراد مسلح به کاميونهاي تدارکاتي ناتو و قتل يک راننده منتشر شد.هيچ گروهي مسئوليت اين حمله را نپذيرفته است اما گروه طالبان تهديد کرده است به کاميونهاي تدارکاتي ناتو حمله خواهد کرد و راننده هاي انها را به قتل خواهد رساند.

پس از انکه دولت پاکستان تصميم گرفت خطوط مرزي را براي عبور اين کاميونها بازگشايي کند، برخي گروههاي پاکستاني بطور مرتب در اعتراض به اين تصميم تظاهرات کرده اند.

برچسب ها: پاکستان ، ناتو ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار