آمريکا از طرح دخالت نظامي در سوريه عقب نشيني کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني الاخباريه ؛ اين شبكه طي گزارشي اظهار داشت : با وجود آنکه آمريکا با مطرح کردن دخالت نظامي در سوريه تلاش کرد دمشق را زير فشار قرار دهد و اراده مردم اين کشور را بشکند، اما واشنگتن مجبور شد از توهم دخالت خارجي در سوريه عقب نشيني تاکتيکي کند. مزدوران واشنگتن هم مجبور شدند در برابر عمليات و ضربات ارتش سوريه، از مناطق مختلف عقب نشيني کنند.

در ادامه اين گزارش آمده است: جي کارني سخنگوي کاخ سفيد تاکيد کرد آمريکا براي دخالت نظامي در بحران سوريه برنامه ريزي نمي کند، اما تصريح کرد واشنگتن فشارهاي خود را بر دمشق تشديد خواهد کرد. کارني از کمکهاي غيرنظامي به مخالفان سوري خبر داد.

 ويکتوريا نولاند سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا هم اعلام کرد واشنگتن فقط کمکهاي بشردوستانه در اختيار مخالفان سوري قرار مي دهد و از دادن تجهيزات نظامي به آنها خودداري مي کند اما بعضي کشورها مانند عربستان و قطر شيوه متفاوتي در پيش گرفته اند. نولاند گفت که اين کشورها بايد خود موضع شان را بيان کنند.

گزارشگر اين شبکه ادامه داد: عقب نشيني آمريکا از دخالت نظامي در سوريه به علت پايبندي آن به اصول اخلاقي نيست، بلکه واشنگتن به خوبي مي داند که حمله به سوريه بستگي به قدرت آن براي پايان دادن سريع به جنگ بدون تحمل تلفات سنگين دارد. اما چنين سناريويي در مورد سوريه بعيد است.

 در داخل سوريه همچنان ارتش قدرتمند است و مي تواند با هر تجاوزي مقابله کند. کشورهاي اروپايي همچنين به علت بحران اقتصادي نمي توانند هزينه سنگين جنگ را تحمل کنند. ناتو هم ترجيح مي دهد که آبروي خود را حفظ  و از دخالت در سوريه خودداري کند.


برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، دخالت ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار