نماينده روسيه در سازمان ملل از موضع کشورش در خصوص فروش اسلحه به سوريه و هواداري از بشار اسد دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ريانووستي، ويتالي چورکين نماينده دائم روسيه در سازمان ملل گفت بشار اسد رئيس جمهور سوريه در راس يک ساختار قدرت کامل قرار دارد که لازم است براي برآورده کردن آرمان هاي ملت سوريه اصلاحاتي در آن صورت بگيرد. البته اصلاحات نبايد به قيمت آزار دادن يا ضرر کردن آن بخشي از جامعه سوريه تمام شود که بشار اسد نماينده آنها به شمار مي رود. اگر فرضاً بشار اسد همين فردا تصميم بگيرد از قدرت کناره گيري کند، چه کسي مي خواهد روي کار بيايد؟ به نظرم در اوضاع کنوني، اين محتمل ترين حادثه است.
 
چورکين در پاسخ به سوالي در اين باره که آيا روسيه، تسليحات نظامي در اختيار دولت سوريه مي گذارد، گفت ما به مفاد قراردادهايي که سالها پيش با دولت سوريه بسته ايم، عمل کرده ايم و اقدامات ما هيچ ارتباطي به مشارکت در جنگ هاي داخلي سوريه يا نبرد عليه تظاهرکنندگان نداشته است.

چورکين افزود ما اين را نوعي قرارداد تجاري نمي دانيم ولي بايد توجه داشت که در اين قراردادها، به عنوان مثال سامانه هاي ضد هوايي به سوريه فروخته شده است که استفاده فيزيکي از آنها عليه تظاهرکنندگان امکان پذير نيست. بنابراين، همه جنجال و هياهويي که در ماه هاي اخير در رابطه با فروش اسلحه از روسيه به سوريه مطرح شد، تنها پوشش و ترفندي سياسي براي سرپوش گذاشتن بر انتقال غيرقانوني جنگ افزار به مخالفان مسلح ضد دولتي بوده است که متاسفانه بدون فروکش، ادامه يافته است. 

چورکين در ادامه گفت به نظرم آمريکا بدون آنکه ضرورت داشته باشد، بيش از حد روسيه را به علت تحولات سوريه مقصر دانست و ما را سرزنش کرد. در حاليکه مي شد از اين رفتار اجتناب کرد. 
برچسب ها: ویتالی ، چورکین ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار