وزير خارجه قبرس بر مخالفت کشورش با هرگونه دخالت خارجي در سوريه تاکيد کرد و افزود اينگونه دخالت ها پيامدهايي دارد که سراسر منطقه را تحت تاثير قرار مي دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني روسيا اليوم ؛ سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه در کنفرانس خبري مشترک با همتاي قبرسي خود به هماهنگي مواضع روسيه و قبرس در عرصه بين المللي اشاره کرد و گفت قبرس به عنوان عضو اتحاديه اروپا بر اساس قوانين اين اتحاديه عمل مي کند و ما مواضعي را که در چارچوب اتحاديه اروپا اتخاذ مي شود محترم مي شماريم.

وي درباره مسئله مجازات ها عليه سوريه گفت: اتحاديه اروپا و طرف هاي ديگر اقدام به بررسي و اعمال يکجانبه مجازات ها عليه سوريه کرده اند و اکنون که بيش از يک سال از بحران سوريه مي گذرد اتحاديه اروپا و آمريکا به اين که شوراي امنيت بايد درباره سوريه تصميم گيري کند معتقد نيستند و اين قابل قبول نيست.

لاوروف گفت: نبايد با قطعنامه هايي که شوراي امنيت درباره سوريه تصويب کرده است و نيز توافق هايي که در نشست ژنو به دست آمده است مخالفت کرد.

مارکوليس وزير خارجه قبرس نيز در سخناني در اين کنفرانس با اشاره به اين که قبرس به عنوان عضو اتحاديه اروپا در بحث ها درباره سوريه مشارکت دارد افزود: قبرس در کنار ديگر کشورهاي اروپايي در اعمال مجازات ها عليه سوريه مشارکت مي کند.

 قبرس نزديک ترين همسايه به سوريه است و سواحل قبرس با لبنان و سوريه فقط يکصد کيلومتر فاصله دارد بنابراين تحولات در منطقه عامل اصلي نگراني قبرس است بنابراين در هر حال با هرگونه دخالت خارجي در سوريه مخالف هستيم زيرا يقين داريم که اين دخالت ها به تنش هاي بيشتر و حتي انفجار اوضاع منجر مي شود که سوريه را در بر مي گيرد و پيامدهاي گسترده اي براي کل منطقه خواهد داشت که ما قدرت کنترل آن را نخواهيم داشت.

برچسب ها: سوریه ، قبرس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار