سازمان خصوصي سازي طي جوابيه اي به اظهارات نماينده سابق كاشمر در مجلس شوراي اسلامي در خصوص عدم پرداخت سود سهام عدالت، اين امر را به خاطر ممنوعيت پرداخت سود سهام تا پيش از تسويه قيمت ...

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا)، در اين جوابيه كه در واكنش به مصاحبه محمدرضا خباز در گفت و گو با روزنامه "هدف و اقتصاد" در مورد سهام عدالت صادر شده، تصريح شده است: عدم پرداخت سود سهام عدالت در سنوات اخير به موجب محدوديت ماده (6) آئين نامه اجرايي توزيع سهام عدالت است كه محل پرداخت قيمت سهام را سود شركت ها تعيين كرده است.

جوابيه مي افزايد: همچنين بنا بر تبصره 100 قانون برنامه پنجم توسعه، پرداخت هرگونه سود سهام عدالت تا سقف اقساط سررسيد شده ممنوع است و به همين خاطر سود سهام، طبق اين تكاليف، صرف بازپرداخت اقساط سهام مي شود.

جوابيه سازمان خصوصي سازي در ادامه در پاسخ به انتقادات خباز در خصوص "همزماني اجراي طرح سهام عدالت با قانون هدفمندي يارانه ها"، با اشاره به تعيين زمان اجراي اين طرح ها از سوي خود نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، يادآور مي شود كه طبعاً آقاي خباز درمقام قانونگذار، حتماً به عواقب اين امر وقوف داشته است.

در بخش ديگري از اين جوابيه، در پاسخ به سخنان نماينده سابق كاشمر در مجلس شوراي اسلامي مبني بر "عدم برخورداري دهك هاي پايين درآمدي" و پيشنهاد وي براي "توقف اجراي طرح سهام عدالت"، مي خوانيم: طرح توزيع سهام عدالت از پائين ترين دهك هاي جامعه، عبارت از مشمولان طرح شهيد رجايي، مددجويان كميته امداد ، بهزيستي و رزمندگان فاقد شغل، شروع و پس از بهره مندي روستائيان و عشاير فاقد شغل و كم درآمد، ساير اقشار جامعه مثل بازنشستگان و كاركنان شهرداري ها و ... نيز از آن بهره مند شدند.

جوابيه مي افزايد، در اجراي اين طرح به منظور شناسايي حداكثري مشمولان؛ افراد توسط تشكل هاي ذي ربط مانند كميته امداد، سازمان بهزيستي، پايگاه مقاومت بسيج و در مورد روستائيان نيز توسط هيأت هاي محلي با عضويت دهيار، شوراي روستا، جهاد كشاورزي و ... مورد شناسايي قرار گرفته و طي مراحل مختلف و با تمديد مكرر مهلت، ثبت نام انجام و سهام عدالت تخصيص يافته است.

جوابيه سازمان خصوصي سازي با اشاره به اجراي طرحي تحت عنوان خود اظهاري و درخواست هاي مردمي تصريح كرد: با عنايت به موارد مذكور، اظهارات آقاي خباز مبني بر اينكه "دهك هاي پايين هم، آن گونه كه بايد به حقشان نرسيده اند" مبتني بر اطلاعات ناقص ايشان از نحوه اجراي طرح بوده است./س
برچسب ها: پرداخت ، سود ، سهام ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار