وزير كشور در جلسه معارفه استاندار خراسان شمالي طي سخناني اين استان را داراي ظرفيت هاي بالايي دانست كه بايد مورد توجه استاندار جديد باشد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، وزير كشور در مراسم توديع و معارفه استاندار خراسان شمالي اين استان را داراي ظرفيت هاي بالايي دانست كه بايد مورد توجه استاندار جديد باشد.

وي 301 كيلومتر مرز مشترك با كشور تركمنستان، منابع طبيعي مطلوب،مراتع سرسبز و صنايع دستي، دامداري و دامپروري و همنشيني و اتحاد و انسجام قوميت هاي مختلف و موقعيت هاي بكر گردشگري استان را از ديگر استعدادهاي مهم خراسان شمالي دانست و از اينكه مسئولين و مردم و نمايندگان مجلس از شفقت استاندار سابق رضايت دارند ابراز خرسندي كرد.

وزير كشور يادآور شد: 36 ميليون هكتار زمين كشور مستعد كشاورزي است و هم اكنون نصف اين ميزان زير بار است و امسال مقرر است 2ميليون هكتار ديگر زير كشت برود.

محمد نجار مردم خراسان شمالي را با تقديم بيش از 10هزار شهيد، جانباز و آزاده شايسته خدمت توصيف كرد و ادامه داد رضاي خدا در رضاي مردم است.

وي ملت ايران را هوشيار , هوشمند و موقعيت شناس خواند و با اشاره به اينكه انقلاب مصر از نماز جمعه ها و با شعار الله اكبر شروع شده ، ادامه داد: مردم ما امروز الگوي جهانيان هستند.
وزير كشور در ادامه به تشريح فعاليت هاي دولت در ابعاد خدمتگزاري، عدالت محوري و ارتقاء اقتدار و عزت نظام اسلامي در داخل و خارج از كشور پرداخت و گفت: امروز ما در سطح كشورهاي منطقه الگو شده ايم.

وي سفرهاي استاني دولت را در تاريخ كشور بي نظير توصيف و از هدفمندسازي يارانه ها به عنوان انقلاب اقتصادي ياد كرد و گفت: با هدفمندسازي يارانه ها فقط در خريد بنزين15ميليارد دلار صرفه جويي شده است.

محمد نجار ادامه داد: تا قبل از اجراي هدفمندسازي يارانه ها مصرف بنزين در كشور 75ميليون ليتر بود و امروز به رغم افزايش چند ميليون خودرو، كمتر از 60ميليون ليتر است.

نجار تلاش دولت را در خدمتگزاري و ارتقاء عدالت و اقتدار و عزت اسلامي ستودني دانست و از توزيع سهام عدالت، نهضت اشتغال و مسكن مهر نيز به عنوان خدمات صادقانه دولت نام برد.

وزير كشور افزايش اقتدارنظام اسلامي را با افزايش دشمني هاي استكبار داراي رابطه مستقيم خواند و تاكيد كرد: دستيابي به فناوري هسته اي، دستاوردها در بايو تكنولوژي،نانو تكنولوژي و علوم فضايي، جايگاه ايران اسلامي را ارتقاء بخشيده است.

وزير كشور در پايان اين مراسم به اهم عملكرد استاندار قبلي خراسان شمالي نيز اشاره و از زحمات وي قدرداني کرد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار