معاونت نظارت و عملیات فرابورس گفت: با عرضه اولیه سهام شرکت پالایش نفت شیراز در چهارشنبه جاری، نماد این شرکت در بازار دوم فرابورس بازگشایی می شود.

حسن محمد تبار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: 51 میلیون و 377 هزار و 430 سهم از پالایش نفت شیراز به ارزش اسمی هر سهم هزار ریال، چهارشنبه 14 تیر در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می شود.
وی با اشاره به کارگزاری بانک پاسارگاد به عنوان کارگزار معرف این شرکت گفت: سرمایه پالایش شیراز 1027 میلیارد و 548 میلیون ریال و تعداد سهام این شرکت یک میلیارد و 27 میلیون و 548 هزار و 600 سهم است که در زمینه تولید محصولات پالایش شده پتروشیمی فعالیت دارد. از سهامدارن عمده این شرکت می-توان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران مالک70 درصد و شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت مالک 30 درصد سهام این شرکت را نام دارد.
محمد تبار در پایان تاکید کرد: در روز عرضه اولیه به روش گشایش نماد، نماد شرکت بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت گشایش می یابد. قیمت پایانی معاملات بر اساس میانگین موزون قیمت های معامله شده در همان روز خواهد بود. از روز پس از گشایش نماد، دامنه نوسان قیمت نیز به میزان 5 درصد قیمت پایانی روز معاملاتی قبل تعیین می شود. همچنین با توجه به درج این نماد در بازار دوم فرابورس و محدودیت های موجود در اساسنامه صندوق های سرمایه گذاری مشترک، این صندوق ها هیچ گونه سهمیه ای جهت خرید سهام ندارند. محدودیت خرید هر ایستگاه کاری90 هزار سهم و محدودیت خرید هر مشتری بر خط هزار سهم است./س
برچسب ها: پالایش ، نفت ، فرابورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار