سخنگوي هيات رئيسه مجلس با اشاره به نشست امروز تيم اقتصادي دولت و مجلس گفت:‌ كاهش هزينه‌هاي مصرفي تمام دستگاه‌ها، تامين فوري مايحتاج مردم، حمايت از كشاورزان و عدم پرداخت ارز مسافرتي به جز ارز عتبات و تمتع از محورهاي مهم نشست امروز دولت و مجلس بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا مصري سخنگوي هيات رئيسه مجلس پس از پايان جلسه غيرعلني تيم اقتصادي دولت با مجلس در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بيان اينكه در اين جلسه تصميمات مطلوبي براي تعامل بيشتر دولت و مجلس اتخاذ شد، گفت:‌ نشست امروز(چهارشنبه) اعضاي اقتصادي دولت با نمايندگان محورهاي مختلفي داشت؛ از جمله اينكه هزينه‌هاي اضافي در همه حوزه‌هايي كه از محل بودجه كشوري ارتزاق مي‌كنند، كاهش پيدا كند.


وي در ادامه افزود: نمایندگان مجلس در این جلسه نقطه‌ نظرات خود و نظرات مردم را مطرح کردند و وزرای اقتصادی دولت هم در این جلسه حضور داشتند و گزارش مبسوطی هم از مسائل مختلف ارزی و بانکی به مجلس ارائه دادند.

 نماينده مردم كرمانشاه در ادامه تصريح كرد: در جلسه امروز چندین تصمیم محوری داشتیم؛ یکی از تصمیمات این بود که از هزینه‌های اضافه در همه عرصه‌ها جلوگیری کنیم، مسئله دوم هم این بود که تأمین مایحتاج مردم با برنامه‌ریزی خوبی که انجام شد، آینده خوبی داشته باشد و با گشایشی که در ارتباط با واردات انجام شده تصمیمات خوبی گرفته شد‌ و از محل 24میلیارد دلاری که دولت برای تأمین نیازهای اساسی تخصیص داده، روند خوب و قابل قبولی در حال طی شدن است.

مصری همچنين اظهار داشت: در ارتباط با مسائل کشاورزان و برداشت محصول گندم هم بحث‌های مبسوطی انجام شد و تمهیداتی برای پیش‌بینی خرید برنج از کشاورزان عزیز صورت گرفت و همچنین بحث ارز مسافرتی مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد که ارز مسافرتی به غیر ارز عتبات و حج تمتع چیزی پرداخت نشود.

وی اضافه کرد: وضعیت صندوق ارزی هم بسیار خوب گزارش شد و طبق گزارش ارائه شده ما از ذخیره بسیار خوبی برخوردار هستیم.

 سخنگوي هيات رئيسه مجلس خاطرنشان كرد:‌مجلس معتقد است اگر برخي مديريت‌ها پيشتر صورت مي‌گرفت نتيجه بهتري داشت ولي اميدواريم با جلسه‌اي كه امروز برگزار شد و با جلسات متعدد كه  با دولت و ساير دستگاه ‌ها برگزار خواهد شد بتوانيم حوزه اقتصادي كشور را سامان دهيم.

مصري در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر اينكه آيا دولت مكلف به اجراي اين طرح خواهد شد يا نه اظهار داشت: همه مكلف به اجرا هستند چرا كه اين جلسات بخاطر رفع مشكلات مردم بوده و همه مسئولان اعم از دولت، مجلس و ساير مسئولان تكليف است كه آنرا اجرا كنند.

 
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا اجراي تصميمات امروز مستلزم ارائه طرح خواهد بود، گفت: تصميمات نيازمند طرح يا لايحه نبوده و صرفا از ظرفيت‌هاي قانوني استفاده خواهد شد چرا كه محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد.

 
مصري تصريح كرد: همچنين با تشكيل جلسات مشتركي كه بين كميسيون مجلس و وزارتخانه‌ها برگزار مي‌شود اين ظرفيت وجود دارد كه بدون ارائه طرح يا لايحه به مشكلات رسيدگي شود البته مجلس اعلام آمادگي كرده است كه هر كجا نياز به مجوز پارلمان باشد با طرح‌هاي دو فوريتي موانع را هر چه سريعتر برداريم.

 
وي همچنين در تشريح ريشه مشكلات اقتصادي اخير در سطح جامعه گفت:‌ ريشه مشكلات مسئله مهمي نيست بلكه مهم اين است كه راهكاري براي رفع مشكلات انديشيده‌ايم چرا كه مشكلات متغيرهاي مختلفي داشته و بايد مرتفع شوند.

 
مصري در ادامه گفت:‌ برخي متغيرها قابل پيش بيني است كه انتظار داريم پيش بيني شود و برخي متغيرها مزاحم است كه قابل پيش بيني نيست بنابراين در جلسه امروز بيشتر صرف بررسي اين مهم بوديم.

 
سخنگوي هيات رئيسه در پاسخ به سوال ديگري در خصوص راه حل هاي مشكلات افزود: ‌راه حل‌ها به تدريج  اجرايي و عملياتي خواهد شد و اميدواريم با كارهايي كه در خصوص خريدهاي داخلي انجام مي‌شود بتوانيم از ظرفيت داخلي استفاده كنيم و اميدواريم در آينده نزديك شاهد كاهش قيمت‌ها باشيم.

 
مصري در پاسخ به سوال ديگري در خصوص استيضاح وزرا كه از چندي پيش استيضاح برخي از وزرا در مجلس مطرح شده است، خاطرنشان كرد: نمي‌دانم بحث وزرا را چه كسي مطرح مي‌كند چرا كه معتقديم اگر خدايي ناكرده مسئولي كم كاري كند گفتگو خواهد توانست مشكل را حل كند بنابراين نيازي به استيضاح نيست.

 
وي در پايان در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر اينكه تصميمات امروز دولت و مجلس چه تاثيري بر كاهش قيمت‌ها داشته و قابليت اجرايي پيدا خواهد كرد، اظهار داشت: تصميمات امروز مجلس به تدريج قابل اجرا بوده و برخي از آنها امروز اجرا خواهد شد كه ممكن است برخي‌ها به صورت كوتاه مدت وبرخي به صورت بلند مدت تاثير داشته باشند ولي به هر حال تاثير آن قابل لمس خواهد بود.

انتهاي پيام/س2
 

برچسب ها: مصری ، مجلس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
صنار بده آش به همین خیال باش !!!!
آخرین اخبار