رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: معتقدم همزمان با اعمال تحريم‌ها مي‌شود بازار را تنظيم و قيمت‌ها را پايين آورد و کشور را بهتر اداره کرد.

ارسلان فتحي پور نماينده کليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از تهيه طرحي در کميسيون اقتصادي مجلس براي حمايت از توليد ملي و ساماندهي ارز خبر داد و گفت: به موجب اين طرح وضعيت و نحوه حمايت از توليد ملي و ساماندهي ارز هدفمند خواهد شد به طوريکه کالاي اساسي مورد نياز کشور تامين و ذخيره‌سازي شده و ارز مورد نياز نيز تامين شود.

وي در ادامه تصريح کرد: علاوه بر اين،تمهيداتي براي گمرکات انديشيده شده که بر اساس آن کالاهاي وارداتي نبايد بيش از 48 ساعت در گمرک متوقف شوند.

رئيس کميسيون اقتصادي اظهار داشت: براساس اين طرح علاوه بر افزايش سود سپرده‌ها به سپرده‌هاي ارزي نيز سود تعلق مي‌گيرد تا به‌اين وسيله مردم به سپرده گذاري در بانک‌ها تشويق شوند.

فتحي پور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه دولت مسئول تنظيم بازار است، تصريح کرد: قابل قبول نيست كه گفته شود تحريم‌ها موجب نابساماني اقتصادي شده است چرا كه معتقدم همزمان با تحريم‌ها مي شود بازار را تنظيم و قيمت ها را پايين آورد و کشور را بهتر اداره کرد.

رئيس کميسيون اقتصادي اظهار داشت: اگر کسي مدعي است که نمي‌تواند با شرايط فعلي حوزه اقتصاد کشور را اداره کرد ما حاضريم طرح نحوه اداره اقتصاد داخلي را ارائه کنيم.

رئيس کميسيون اقتصادي مجالس هشتم و نهم در پاسخ به سوالي در خصوص اينكه برخي معتقدند" صرفا ضعف مديريت در گراني و تورم اخير دخيل نبوده بلکه تعمد در عدم مديريت نيز مطرح است "گفت: بله، همه اين مسائل دست به دست هم داده تا يک سري نابساماني‌هاي اقتصادي در كشور نمود پيدا كرده است اما قطعا کميسيون اقتصادي براي کوتاه کردن دستان عوامل پشت پرده گراني و تورم اقدام خواهد کرد.
 
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: فتحی پور ، تحریم ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار