عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسامی هدف تحریم‌های خارجی را شکستن مقاومت مردم و نظام ‌از سوی دشمنان ‌دانست و گفت: با توجه به اینکه ایران الگوی ساير کشور‌های منطقه در بیداری ‌اسلامی است لذا دشمنان ‌با ایجاد فشار می‌خواهند ‌فضای داخل را به تشنج بکشانند‌ و بقبولانند‌ مسئولان جمهوری اسلامی ناتوان از مدیریت کشورشان ‌هستند.

مالک شریعتی عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با ‌خبرنگار  احزاب باشگاه خبرنگاران ‌درباره وضعیت  تورم اقتصادی موجود در جامعه گفت: ‌اصل گرانی‌ها باید دیده شود و اگر‌ عده ای‌ از مسولان در این باره سکوت اختیار کرده‌اند،  شاید‌ متوجه گرانیها نیستند و سکوت برخی دیگر به نوعی انکار‌ صورت مسئله تلقی می‌شود.

وی درباره ميزان تاثير تحريم‌ها بر وضعیت اقتصادی جامعه و تورم موجود ذعان داشت‌: تحریم‌ها بی‌تاثیر بر اقتصاد کشور نیست‌ اما نقش اصلی را  ‌ایفا نمی‌کند‌ چرا که در طی 33 سال‌ پس از انقلاب اسلامی، ایران در شرایط تحریم به سر می‌برده  و شرایط امروز  کشور به هیچ وجه قابل مقایسه با ‌زمان دفاع مقدس نیست.

شریعتی افزود‌: اکنون شرایط سیاسی و اجتماعی ‌کشور به مراتب نسبت به زمان جنگ‌ تحمیلی‌ بهتر است.

وی ‌هدف تحریم‌های خارجی را شکستن مقاومت مردم و نظام ‌از سوی دشمنان ‌دانست و تصریح کرد‌: با توجه به اینکه ایران الگوی کشور‌های است که در آنها بیداری ‌اسلامی صورت گرفته‌، دشمنان ‌با ایجاد فشار می‌خواهند ‌فضای داخل را به تشنج بکشانند‌ و بقبولانند‌ مسئولان جمهوری اسلامی ناتوان از مدیریت کشورشان ‌هستند.

عضو جمعیت رهپویان‌ با اشاره به نقش دستگاه‌های اجرایی در مدیریت اقتصادی ‌كشور اظهار داشت‌: دستگاه‌های اجرایی با در دست داشتن 90 درصد امکانات می‌توانند با کمک دیگر نیروهای جامعه بر این مسئله فائق آیند و با وجود اینکه مسئولیت حل بحران‌ها به عهده   دستگاه اجرایی‌ است‌ باید تدبیر لازم را اتخاذ کند و  سایر قوا از جمله  مجلس و قوه قضائیه  هم باید در این شرایط  همگام با دولت حرکت کنند ‌تا کشور به سلامت از این گردنه عبور کند‌.

شریعتی‌ يكي از دلایل تورم اقتصادی موجود را برخي سوء‌تدبیرها‌ و قصورهای مسئولان دانست و گفت: بخشی از  گرانی‌ها به دلیل ‌حضور عده‌ای اقلیت ‌اما تاثیر‌گذار در دستگاه اجرایی است  که  قصد دارند شرایط را به سمتی ببرند‌ که شرایط اقتصادی کشور را از حالت  بدر و خیبر خارج کرده و به سمت شعب‌ابی‌طالب بکشانند‌.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبری و نامگذاری امسال با عنوان تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی،  وظیفه اصلی دستگاه‌ها و رسانه ها را امید ‌بخشی ‌به مردم دانست، و عنوان کرد: توجه به جهاد اقتصادی و تولید ملی می‌تواند راهگشا باشد  و عملیاتی شدن طرح‌ قرارگاه اقتصادی ‌در قوه مجریه‌ با حمایت  سایر دستگاه‌ها ‌‌از مه‌مترین‌ تدابیر صورت گرفته برای مهار مشکلات اقتصادی کشور است.

شريعتي افزود‌: اگر قرارگاه اقتصادی دولت‌ به طور مداوم تشکیل و عملیاتی شود ‌و مسائل را رصد کند، حتما مي‌تواند‌ بر مشكلات اقتصادي غلبه كنند.

عضو جمعیت رهپویان  با بیان اینکه اکنون هم در شرایط پیچیده‌ای  قرار نداریم‌، خاطر نشان کرد: با کمی هوشمندی و تدبیر مسئولان ‌و کوتاه کردن دست افرادی که  قصد سوء‌استفاده از شرایط  را دارند، ‌می‌شود  شرایط اقتصادی به وجود آمده را مدیریت کرد‌.
انتهاي پيام/
برچسب ها: شریعتی ، اقتصادی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار