گیلان /

پرنده نگری، ثروتی رها شده در تالاب انزلی

توسعه پرنده نگری و جذب گردشگران برای تماشای پرندگان استان از برنامه های مهم اداره کل محیط زیست گیلان است.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران گیلان ، مدیرکل حفاظت و محیط زیست گیلان گفت:گیلان به دلیل موقعیت مناسب اکولوژیک و برخورداری از منابع آبی غنی از قبیل تالاب ها، آبگیرها، اراضی شالیزاری، استخرهای وسیع پرورش ماهی و آب بندان های فراوان، یکی از مهم ترین زیستگاههای پرندگان در خاورمیانه محسوب می شود.

امیر عبدوس افزود:سالانه به طور میانگین 150هزار پرنده آبزی و کنارآبزی، شامل 368 گونه از 524 گونه پرنده مهاجر به کشور، تالاب های گیلان را برای زمستان گذرانی انتخاب می کنند که حدود 20 گونه از آنها، نادر و کمیاب هستند.

وی با اشاره به اینکه تالاب بین المللی انزلی وپارک ملی بوجاق کیاشهروامیرکلایه با بیش از 24 هزار هکتار وسعت، ازمهمترین زیست گاهها ومناطق حفاظت شده استان و محل زمستان گذرانی پرندگان ماجر است خاطر نشان کرد: 75 درصد زیستگاههای پرندگان در استان جزء مناطق شکارممنوع بوده و شکار پرندگان درآن غیرقانونی است.

مدیر کل حفاظت زیست گیلان تصریح کرد :در حال حاضر بسیاری از کشورها با برگزاری اکوتورهای پرنده نگری در آمد های بسیار خوبی را کسب و آن را صرف حفظ محیط زیست پرندگان منطقه خود می کنند و توسعه پرنده نگری و جذب گردشگران برای تماشای پرندگان استان از برنامه های مهم اداره کل محیط زیست گیلان است.

وی با اشاره به تکمیل پناهگاه پرنده نگری در حیات وحش سلکه واقع در شهرستان صومعه سرا،اظهار کرد: ورود سالانه بیش از 150 هزارپرنده مهاجربه تالاب های گیلان علاوه برحفاظت از اکوسیستم منطقه، می تواند فرصتی برای توسعه صنعت ردشگری باشد.

برچسب ها: پرنده ، ثروتی ، تالاب ، انزلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.