در پي درگيري هايي جديد بين شورشيان و نيروهاي وفادار به دولت جمهوري دموکراتيک کنگو ، بالگردهاي سازمان ملل متحد روز گذشته به سوي مواضع شورشيان در اين کشور شليک کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ سخنگوي نيروي سازمان ملل متحد در جمهوري دموکراتيک کنگو گفت : اين اقدام در پي حمله شورشيان به غير نظاميان صورت گرفت. اين دومين اقدام سازمان ملل متحد از اين دست در يک ماه است.

درگيري هاي جديد بين جنگجويان شورشي ام بيست و سه و نيروهاي وفادار به دولت جمهوري دموکراتيک کنگو در شمال شهر گوما روي داد.

سخنگوي ارتش جمهوري دموکراتيک کنگو در استان کيووي شمالي گفت : درگيري زماني آغاز شد که شورشيان به مواضع ارتش در اطراف مناطق روگاري و کيمومبا در حدود سي کيلومتري شمال گوما، حمله کردند.

شمار تلفات اين درگيري ها منتشر نشده است، با اين حال،‌ اين سخنگو گفت حدود دو هزار تن از ساکنان مجبور به ترک منطقه شده اند.

بالگردهاي سازمان ملل متحد 12 ژوئيه به منظور متوقف کردن پيشروي شورشيان به سوي گوما به منطقه اعزام شدند. اين اقدام پس از آن صورت گرفت که شورشيان چند شهر را در مرز جمهوري دموکراتيک کنگو با اوگاندا تصرف کردند.

استان هاي کيووي شمالي و کيووي جنوبي در شرق جمهوري دموکراتيک کنگو صحنه درگيري هاي فزاينده اي بين نيروهاي دولتي و گروه ام 23 بوده است.
اين درگيري ها به آواره شدن تعداد زيادي از غير نظاميان در جمهوري دموکراتيک کنگو منجر شده است که بسياري از آنها به اوگاندا و رواندا گريخته اند.
برچسب ها: کنگو ، بالگرد ، تیراندازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار