افزايش كافه‌گالري‌ها مي‌تواند باعث آشنايي بيشتر مخاطبان با هنرهاي تجسمي مي‌شود و اين احتمال وجود دارد كه كافه گالري‌ها جايگزين نگارخانه‌ها از نگاه مردم شود.

يزدان سعدي،طراح گرافيك در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره نمايشگاهي كه در نگارخانه ايده برگزار كرده است،گفت:‌در اين نمايشگاه طرح‌هاي گرافيكي با عنوان يادداشت‌هاي روزانه به نمايش گذاشته شده است.
وي در ادامه گفت:اين طرح‌ها در حقيقت چهره‌هاي افراد در مكان‌هاي مختلف است كه در قالب طرح‌هاي گرافيكي ارائه شده است.
وي تصريح كرد:آثار به نمايش گذاشته شده در اين نمايشگاه بيشتر مفهومي است و با كمي دقت مي‌توان دريافت كه موضوع اثر چيست.
وي كه آثارش در كافه گالري ايده به نمايش گذاشته شده است،گفت:ايده گشايش كافه‌گالري‌ حدود 8 سال پيش به ذهنم رسيد و پس از آن اولين كافه گالري‌ را در تهران افتتاح كردم.
وي گفت:در حال حاضر نزديك به چهل كافه گالري در تهران وجود دارد.
وي درباره اهميت اين كافه گالري‌ها نسبت به گالري‌ و نگارخانه گفت:‌كافه گالري عمدتا در بخشي از رستوران است؛در حقيقت بخشي از رستوران مربوطه به نمايش آثار هنري اختصاص پيدا مي‌كند بنابراين هر مخاطب علاقمند بر هنرهاي تجسمي مي‌تواند حتي در زمان مراجعه به رستوران ازديدن آثار هنري لذت ببرد.
وي در ادامه گفت:"كافه گالري ايده" كه به تازگي در خانه هنرمندان ايران افتتاح شده نيز در ادامه كافه گالري‌هاي تهران در جهت ايجاد فرهنگ ديداري مردم در زمينه آشنايي با آثار هنري افتتاح شده است.
وي خاطر نشان كرد:تاكنون مردم از نمايشگاه‌هايي كه در كافه گالري‌ها برگزار مي‌شود،استقبال خوبي كرده‌اند.
وي در ادامه اظهار داشت:در همه جاي دنيا كافه گالري‌ها بخشي از مكان‌هاي هنري است كه وجود دارد و در حقيقت نوعي نگاه جديد به مكان‌هاي هنري است.

* ساختار شكني در مكان‌هاي هنري

وي اظهارداشت:گشايش كافه گالري‌ها در تهران به نوعي ساختارشكني در نمايش آثار هنري در فضاهايي غير از فضاي قديمي تعيين شده در نگارخانه‌ها است.
وي تصريح كرد:مردم ارتباط بسيار خوبي با نمايشگاه‌هاي موجود در كافه گالري‌ها برقرار مي‌كنند و در حقيقت اين فضاهاي جديد به نوعي باعث استقبال و آشتي بيشتر مخاطبين هنري با نمايشگاه‌هاي تجسمي خواهد شد.
سعدي گفت:نمايشگاه ياداشت هاي روزانه تاكنون با استقبال خوبي از سوي مخاطبين هنري روبرو شده است و بنابراين تا پايان ماه مبارك رمضان در كافه گالري ايده ادامه خواهد داشت./ه
برچسب ها: کافه ، گالری ، جایگزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار