روزه داران برای کاهش تشنگی در وعده سحر گوشت قرمز و گوشت سفید مصرف نکنند.

درستی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: علاوه بر داشتن افطار و سحر مناسب در طول ماه مبارک رمضان بهتر است که افراد یک میان وعده مناسب که شامل نان یا بیسکویت به علاوه شیر یا میوه و یا چای است را قبل از خواب مصرف کنند.
 
وی افزود: برای این که افراد روزه دار در طول روز در ماه مبارک رمضان کمتر تشنه شوند بهتر است از خوردن زیاد گوشت های قرمز و سفید و حتی حبوبات خودداری کنند به دلیل این که مصرف پروتئین در وعده سحر به اسید اوریک در طول روز تبدیل می شود و آب زیادی را به کار می گیرد.
 
درستی تصریح کرد: نوشیدن آب فراوان در وعده سحر کمکی به تشنگی در طول روز نمی کند بلکه بهتر است برای کاهش تشنگی از میوه و سبزیجات و کمی ماست و یا آب لیموترش استفاده شود.
 
** استفاده از مکمل ها با تجویز پزشک برای افراد لاغر
 
درستی در ادامه گفت: افرادی که فعالیت بدنی سنگینی دارند  یا مجبور هستند که مدت زمان طولانی در گرما، به کار و فعالیت بپردازند بهتر است در وعده های سحر و افطار و میان وعده قبل از خواب از سبزیجات و میوه استفاده کنند.
 
وی افزود: مصرف شیرینی به مقدار زیاد اشتباه بزرگی است که اولا موجب افزایش وزن و همچنین موجب بروز تشنگی در طول روز می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: افرادی که دچار کمبود وزن هستند بهتر است با تجویز و اجازه پزشک روزه بگیرند و از مکمل های ویتامینی در وعده سحر و افطار استفاده کنند./عط
برچسب ها: پزشک ، مکمل ، ویتامین ، پروتئین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
گوشت قرمز هم گران وهم مشکل دار شد.
آخرین اخبار