سكه‌هاي ضرب شده به نام ائمه معصومين (ع) در نمايشگاه "ياد‌نامه‌ها و سكه‌ها" سوم مرداد در موزه ملي ملك به نمايش گذاشته شده است.

محمد نوروزي،كارشناس موزه‌داري به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت:در اين نمايشگاه 22 سكه كه نام‌هاي ائمه معصومين در دوره‌هاي مختلف تاريخي ضرب شده به نمايش گذاشته شده است.
وي افزود:نخستين بار نام امام رضا (ع) بر روي سكه‌ها در قرن چهارم هجري در ايران ضرب شد همچنين سكه ولايتعهدي امام رضا (ع) در مرو و خراسان ضرب شده است.
نوروزي تصريح كرد:در نمايشگاه "يادنامه‌ها و سكه ها" سكه‌هايي وجود دارد كه براساس نام 12 امام ضرب شده كه مربوط به دوره ايلخاني و دوره صفوي است.
اين كارشناس موزه‌داري تصريح كرد:با ظهور اسلام و ورود آن به ايران بسياري از دستاوردهاي فرهنگ و تمدن ايرانيان با اسلام پيوند خورد و انعكاس اعتقادات مردمان تازه مسلمان شده اين سرزمين و علاقه آنها به ائمه اطهار(ع) در تمامي ابعاد زندگي آنها  تجلي يافت.
وي اظهارداشت:سكه به عنوان وسيله‌اي براي بيان قدرت سياسي و ديني كه در اختيار تمامي مردمان جامعه قرار گرفت و به صورت جايگاهي براي ابراز ارادت به آيين اسلام درآمد.
نوروزي تاكيد كرد:در دوران قبل از اسلام،‌عرب‌ها از درهم‌هاي نقره ساساني و دينارهاي طلاي بيزانس به عنوان پول رايج درمعاملات و امور تجاري استفاده مي‌كردند.اماهنگامي كه اسلام ظهور كرد دادوستد همچنان با درهم‌ها و دينارهاي ايراني و بيزانس صورت مي‌گرفت.
شايان ذكر است؛نمايشگاه يادنامه‌ها و سكه‌ها تا پايان ماه رمضان در كتابخانه و موزه ملي ملك برپاست./ه
برچسب ها: ضرب ، شده ، ائمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار