مدیركل دامپزشكی خوزستان از آغاز طرح ساماندهی وضعیت بهداشتی تخم مرغ در مراحل مختلف تولید، حمل ونقل، توزیع و عرضه در استان خوزستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، دكتر'مصطفی كناركوهی' با تاكید بر ضرورت حفظ ارزش غذایی تخم مرغ در سبد مصرف خانوار گفت: تخم مرغ به عنوان یك ماده سرشار از مواد پروتئینی باارزش و همچنین دارا بودن ویتامین ها و مواد معدنی ضروری در چرخه مصرف خانوار مهم تلقی می شود.

وی افزود: برهمین اساس ضرورت دارد تا نظارت های بهداشتی دقیقی بر روی آن از مرحله تولید تامصرف صورت گیرد و در همین راستا دامپزشكی به منظور یكنواخت سازی وضع بهداشتی تخم مرغ در سطح كل استان اجرای این طرح را از اول مرداد ماه در سه مرحله آغاز كرده است.

دكتر 'مصطفی كناركوهی' افزود: در مرحله اول كلیه تخم مرغ های موجود در مراكز عمده و خرده فروشی بایستی در كارتن های مناسب بسته بندی شده و با نشانه گذاری (شامل نام و آدرس واحد مرغداری وتاریخ تولید و انقضا) عرضه شوند، در مرحله دوم نیز باتوجه به اینكه اكثر تخم مرغ مصرفی استان از استان های دیگر وارد می شود لذا توزیع كنندگان عمده باید مجهز به سردخانه جهت نگهداری باشند ونظر به شرایط آب وهوایی گرم استان لزوم احداث یك پایانه جهت ورود ، نگهداری وتوزیع تخم مرغ خوراكی وارده به استان ضروری است.

وی اظهار داشت: در مرحله سوم كه مرحله عرضه تخم مرغ در مغازه های خرده فروشی وسوپر ماركت ها است امیدواریم با همكاری اداره بهداشت استان بتوانیم مغازه داران وسوپر ماركتی ها را نسبت به نگهداری تخم مرغ درفضایی با برودت مناسب توجیه كنیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.