در فاصله سحر تا افطار از انجام فعاليت هاي بدني و ورزش خودداري و فعاليت ها را به بعد از صرف افطار موكول كنيد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ سعيده معاني، كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان  و آموزش پزشكي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ بهترين زمان براي انجام فعاليت هاي بدني و ورزش حداقل يك ساعت پس از افطار است و ورزشكاران مي توانند افطاري سبك،‌ كم چرب و حاوي قندهاي پيچيده مانند خرما،‌توت خشك، نان و سيب زميني مصرف كنند.

سعيده معاني افزود:‌ ورزشكاران بهتر است انجام فعاليت هاي ورزشي را يك روز در ميان انجام دهند تا ضمن انجام استراحت كافي،‌ فرصت مناسبي براي بازسازي منابع انرژي براي بدن فراهم شود.

وي تصريح كرد:‌ بايد قبل از انجام حركات ورزشي، آب و مايعات مصرف كرده و در حين ورزش نيز از مصرف مايعات و انواع نوشيدني هاي كم شيرين و حاوي نمك دريغ نكنند همچنين پس ازانجام فعاليت ورزشي نيز بايد براي تكميل منابع قندي عضلات،‌ از مواد قندي پيچيده استفاده كنند.

اين كارشناس تغذيه توصيه كرد:‌ انجام فعاليت هاي بدني و ورزش در حين روزه داري و در طول روز نبايد بيش از 30 تا 45 دقيقه طول بكشد و اگر ورزش در آب و هواي گرم و زير تابش اشعه خورشيد باشد،‌ مدت زمان آن از اين مقدار هم كمتر توصيه مي شود.

وي تاكيد كرد:‌ با توجه به محدوديت دريافت مايعات در هنگام روزه داري بايد از انجام فعاليت هاي روزمره زير نور خورشيد و محيط هاي باز خودداري كرده و اگر مجبور به انجام فعاليت هاي روزمره در محيط هاي باز و در معرض تابش خورشيد هستند، بايد زمان آن را تا جاي ممكن كاهش دهند.

معاني افزود: ورزشكاران بايد توجه داشته باشند كه حركات ورزشي، تمرين و مسابقات بايد به نحوي تنظيم شود تا با زمان افطار حداقل يك تا دو ساعت فاصله داشته باشد و براي انجام مسابقات مهم در ماه رمضان لازم است با متخصص تغذيه مشورت كنند./ح
برچسب ها: ورزش ، افطار ، تغذیه ، روزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار