تا پایان دولت دهم 270 طرح نیمه تمام وزارت نیرو در قالب طرح مهر ماندگار در سراسر کشور تکمیل و آماده بهره برداری میشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران این طرح ها شامل 7طرح آب و فاضلاب در استان اردبیل ، 6طرح در استان اصفهان ، 13 طرح در استان ایلام  می شود که ازمهمترین طرح ها در استان ایلام میتوان به پروژه سد و نیروگاه سیمره اشاره کرد .

بر اساس این گزارش همچنین 38 طرح آبیاری و زهکشی ، سد سازی و برقی در استانهای آذربایجان غربی و شرقی در قالب طرح مهر ماندگار از سوی وزارت نیرو تکمیل می شود.

این گزارش می افزاید : 3 طرح آبیاری و زهکشی و 1 طرح نیروگاهی در استان بوشهر و 5 طرح در بخش آب و آبفا در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.
همچنین پروژه های آبرسانی به شهر تهران از سد تنظیمی کرج و ماملو ، تکمیل فاز اول سد نمرود ،
تاسيسات فاضلاب شهر قدس و شهر لواسان  و تکمیل بخش بخار نیروگاه پاکدشت از جمله طرح های وزارت نیرو در استان تهران است.

بنا بر این گزارش 20طرح در حوزه آب و آبفا  و برق و نیروگاهی در 3 استان خراسان شمالی ، خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز در حال اجرا و تکمیل است .

همچنین 16 طرح در استان خوزستان در حال اجرا است که از مهمترین آنها میتوان به فاز 2 آبرساني به شهرهاي اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان (بجز تصفيه خانه)،سد گتوند عليا،سد رامهرمز،نيروگاه ماهشهر (324 مگاوات)،نيروگاه خرمشهر (324 مگاوات)،بخش بخار آبادان (320 مگاوات)،نيروگاه برقابي گتوند (1000 مگاوات) اشاره کرد .

در استان های زنجان ، سمنان ، سیستان و بلوچستان و فارس و قزوین به ترتیب 7،5 ،8، 18 و  1 طرح نیز در حال اجراست که مهمترین آنها آبرساني به شهرهاي ابهر و خرمدره،نيروگاه سلطانيه (648 مگاوات)،سد كالپوش،تاسيسات فاضلاب شهر سمنان،نيروگاه قدس (374 مگاوات)،نيروگاه شهيد بسطامي شاهرود (324 مگاوات)،سد ماشكيد 1 (عليا)،فاز 1 نيروگاه ايرانشهر 324 مگاوات)،انتقال آب از شيراز به دشت سروستان،شبكه آبياري و زهكشي نهب قزوین ،سد رودبال داراب (بردنو)،سد چشمه اشق،دو واحد نيروگاه حافظ (972 مگاوات)،بخش بخار نيروگاه جهرم (480 مگاوات)،سد هايقر نام برد .

همچنین 23 طرح در حوزه وزارت نیرو در استان کردستان ،8 طرح در استان کرمان ، 18 طرح در استان کرمانشاه ، 3 طرح نیز در استان كهكيلويه و بويراحمد در حال اجرا است .

این گزارش می افزاید : در 2 استان شمالی کشور یعنی استان های گلستان و گیلان به ترتیب 11 و 8  طرح در قالب طرح مهر ماندگار در حال تکمیل است که میتوان از طرح های  آبرساني به شهر گرگان،آبرساني به شهر گاليكش،آبرساني به علي آباد،آبرساني مينودشت،شبكه آبياري و زهكشي قره سو و زرينگل،سد كبود وال،سد دانشمند،آبرساني به صومعه سرا،نيروگاه برق بادي والفجر منجيل،نيروگاه سيكل تركيبي پره سر (968 مگاوات) به عنوان طرح های مهم یاد کرد که بسیاری از مشکلات مردم این دو استان در حوزه نیرو را مرتفع می کند.

شایان ذکر است 36 طرح دیگر نیز تا پایان دولت دهم  نیز در استان های لرستان ، مازندران ،مرکزی ، هرمزگان ، همدان و یزد نیز تکمیل می شود ./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار