قائم‌مقام شرکت توانیر گفت: ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده برق در خاورمیانه است

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ شرکت برق خراسان جنوبی، محمدحسن متولی‌زاده گفت: یک‌هزار و 500 مگاوات برق در هر ساعت از ایران به کشورهای همسایه که با آنها مرز مشترک دارد، صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه اکنون پنج درصد انرژی الکتریکی کشور با استفاده از انرژی‌های نو تولید می‌شود، افزود: تا پایان دولت دهم همه روستاهای بیشتر از 10 خانوار کشور که برق ندارند،‌ با استفاده از انرژی‌های نو برق‌دار می‌شوند.
 قائم‌مقام شرکت توانیر با بیان اینکه پس از هدفمندی یارانه‌ها در مصرف برق خانگی کشور 10 درصد کاهش داشتیم، گفت: در این مدت مصرف برق در بخش‌های صنعت و کشاورزی 10 تا 20 درصد افزایش داشت که نشان از حرکت ایران به سمت تولید بیشتر دارد.
 متولی‌زاده با اشاره به اینکه 100 درصد جمعیت شهری و 100 درصد روستاهای بیش از 20 خانوار ایران برق دارند، افزود: کمتر از یک دهم درصد جمعیت کشور که مربوط به روستاهای کمتر از 20 خانوار است، برق ندارند که تا پایان دولت دهم همه آنها برق‌دار می‌شوند.
وی در باره  روستاهای بدون برق در خراسان جنوبی گفت: در این استان هفت روستای بیش از 10 خانوار برق ندارند که تا دهه فجر امسال، طرح‌های برق‌رسانی آنها به بهره‌برداری می‌رسد. /ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.