بشر امروز با توجه به محروم شدن از گذاره‌هاي و ديني و به دليل پيشامد مشكلات عديده در اين خصوص،محتاج به آموزه‌هاي قرآني است.

اسحق صلاحي،رئيس سازمان اسناد و كتابخانه‌ ملي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص نسخ خطي قرآني موجود در كتابخانه و افتتاح آ‌ن‌ها به صورت يك نمايشگاه،همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان و نمايشگاه قرآن كريم گفت:بشر امروز بيش از هر زمان محتاج به آموزه‌ها و گذاره‌هاي ديني است و هركجا كه مشكلات عديده‌اي بوجود آيد؛نشان دهنده‌ي اين است كه بشر خود را از اين مسائل محروم كرده است.
وي افزود:ائمه معصومين قرآن‌هاي ناطق هستند كه قرآن صامت در كنار آن‌ها مشهود و ملموس است،ما اگر مي‌خواهيم به بطن قرآن دسترسي پيدا كنيم بايد به فرمايشات معصومين و تفاسير آن‌ها در كنار قرآن صامت توجه داشته باشيم.
صلاحي تصريح كرد:بشريت نبايد خودش را از دامان پرفيض قرآن محروم سازد؛چراكه از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
رئيس كتابخانه ملي تصريح كرد:سازمان اسناد،سنت حسنه‌اي وجود دارد كه از رمضان تا رمضان برگزار مي‌شود و همچنين نمايشگاه قرآن و عترت در اين مجموعه اتفاق مهمي است.
و ي گفت:هم اكنون 1600 نسخه خطي قرآن كريم در كتابخانه موجود است كه مجموعه منحصر به فردي است كه منبع تحقيقي،پژوهشي بي‌نظيري براي پژوهشگران به حساب مي‌آيد.
وي با اشاره به اين كه 21 نسخه در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده است، ظهار كرد: يكي از قديمي‌ترين قرآن‌ها متعلق به قرن يازدهم هجري است كه فردي به نام "محمد هاشم" ملقب به "طائر" آن را به كتابت درآورده است.
صلاحي ادامه داد:در اين مجموعه چند صحيفه نيز موجود است كه تمامي اين منابع اطلاع رساني دقيقي براي پژوهشگران به منظور اشاعه و ترويج فرهنگ ديني محسوب مي‌شود./ه
برچسب ها: رئیس ، کتابخانه ، ملی ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار