يک کارشناس سياست خارجي گفت: در شرايط فعلي كه غرب تصميم گرفته فضاي تجاري مالي خود را با برخي واحدهاي سياسي در جهان به چالش بكشد قطعا هزينه اين چالش ها به خود غرب تحميل خواهد شد.

حسن لاسجردي کارشناس سياست خارجي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در تحليل بحران اقتصادي غرب در راستاي تشديد تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: در شرايط كنوني به دلايل مختلف اقتصاد جهاني دچار نوعي به هم پيوستگي بوده كه ارتباط همه كشورها، ملت ها و سازمان ها را فراهم كرده بنابراين اگر در كشوري اقدامي صورت گيرد قطعا بر ديگر عناصر در جامعه جهاني تاثير گذار خواهد بود.

وي ادامه داد: علت اين امر آن است كه جهان امروز، جهان مزيت هاي نسبي بوده و هر واحد سياسي در عرصه اقتصاد جهاني از اين مزيت نسبي استفاده مي كند تا بتواند رفاه، آسايش و امنيت را براي جامعه خود به بار آورد.

لاسجردي افزود: غرب به جهت اينكه يك مكتب سياسي_ اقتصادي دارد سعي مي كند نشان دهد كه يك تفكر پيش روست و مي تواند مشكلاتش را حل كند و از سوي ديگر نشان دهد يك واحد سياسي قوي است كه علاوه بر داشتن قابليت‌هاي مختلف مي تواند يك مدل يا الگويي موفق براي ديگران باشد اما به دليل اين كه غرب يك عنصر به هم پيوسته بوده داراي برخي خلاها و مشكلات است.

اين كارشناس مسائل سياست خارجي تاكيد كرد: در حال حاضر فضاي جهان غرب با چالش هايي مواجه است كه اين چالش ها زاييده تفكرات و جوشش هاي داخلي مكتب غرب بوده بنابراين بايد راهكار اصلي براي حل بحران اقتصادي توسط خود آنها ارائه شود .

لاسجردي در ادامه افزود: زماني كه غرب تصميم مي گيرد يك واحد سياسي را تحريم کند و يا ارتباطات را كاهش دهد ، مجموعه اين شرايط بر اقتصاد جهاني تاثير مي گذارد.

اين كارشناس مسائل سياست خارجي تصريح كرد: با توجه به اينكه آمريكا و غرب اقتصادي با قابليت هاي بالا را طراحي كرده اند كه چرخش مالي و ارتباطات تجاري آن بسيار بالاست هر زمان كه اين ارتباطات قطع شود و يا كاهش پيدا كند به طور يقين اين چرخه طراحي شده دچار مشكل مي شود بنابراين در حال حاضر آن چه كه حائز اهميت بوده اين است كه غرب از درون دچار نوعي مشكل است و آن هم چرخش سرمايه هاست كه شرايط را براي آنها به شدت دشوار كرده است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: در شرايط فعلي كه غرب تصميم گرفته فضاي تجاري مالي خود را به جهت سياسي با برخي واحدهاي سياسي در جهان به چالش بكشد قطعا هزينه اين چالش ها به خود غرب تحميل خواهد شد.

انتهاي پيام/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار