بعضی از میوه‌ها از جمله موز، انگور، پرتقال و نارنگی تأثیر مستقیمی بر کاهش استرس افراد می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک روانشناس در زنجان گفت: مغز در صورت استفاده از موادی شیرین از جمله شکلات و بعضی از میوه‌ها از جمله موز و انگوز مادهای به نام سروتونین تولید می‌کند که در کاهش عصبانیت و استرس بسیار مفید بوده و در حالت کلی شادی بخش است و باعث تحریک و ترشح انتقال دهنده عصبی می‌شود.

فرهادیان با اشاره به اینکه نوشیدن موادی مثل لیموناد ذهن را باز می‌کند،افزود: کافئین موجود در قهوه و موادغذایی که شامل پروتئین و شکر کافی مثل بستنی هستند در افزایش تمرکز فکری بسیار مؤثر هستند که این مواد در حد اعتلال برای افرادی که شرایط عادی دارند و از بیماری خاص رنج نمی‌برند توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: رسیدن بوی مطلوب غذا به سیستم عصبی بدن انسان باعث بروز حس مثبت شود و در این راستا لیموشیرین از میوه‌هایی محسوب می‌شود که انسان را سرخوش و شاداب می‌کند و پرتقال و نارنگی نیز باعث تحریک انتقال دهندهها در مغز شده و در کاهش استرس تأثیر مستقیمی می‌گذارند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: زنجبیل از موادی است که با افزایش میزان دوپامین از بروز افسردگی ممانعت می‌کند و افراد باید دقت داشته باشند در مصرف موادخوراکی خود دقت کافی داشته باشند چرا که حفظ سلامت آنها به واسطه استفاده از موادخوراکی مطلوب میسر خواهد شد./س

برچسب ها: میوه ، کاهش ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.