خبرگزاري رويترز گزارش داد: تهران در ادامه فعاليت خود براي دستگيري آنهايي که تلاش مي کنند در مسير فعاليت هسته اي اين کشور اختلال ايجاد کنند، تعدادي از افرادي را که مسئول ترور دانشمندان هسته اي هستند، بازداشت کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، حيدر مصلحي وزير اطلاعات ايران در اين ارتباط گفت:  ايران دو شبکه را که در داخل و خارج از ايران به آموزش تروريست ها اقدام مي کردند، شناسايي و منهدم کرده است.
 
رويترز ادامه داد: از سال 2010 تاکنون دست کم چهار دانشمند هسته اي ايران که در ارتباط مستقيم با فعاليت هسته اي ايران بوده اند، ترور شده اند و پنجمين نفر يعني  فريدون عباسي دواني که اکنون رياست سازمان انرژي هسته اي ايران را بعهده دارد ،از اين ترورها جان سالم بدر برد.

مصلحي به تعداد افرادي که در اين ارتباط دستگير شده و مسئول اين ترورها هستند و همچنين مکاني که اين شبکه ها در آنجا فعاليت مي کنند يا نحوه آموزش اين افراد براي عمليات تروريستي، اشاره اي نکرد.

وي افزود اين دو شبکه به نحوي عمل مي کردند که هيچ سرنخ و جاي پايي از خود به جاي نگذارند اما در نهايت دچار اشتباهاتي شدند.

مصلحي اين مطالب را در مراسمي به مناسبت بزرگداشت نخستين سالروز ترور داريوش رضايي نژاد عنوان کرد.

وزير اطلاعات ايران در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: ما قادريم عوامل و بازيگران اصلي اين گونه اقدامات تروريستي را شناسايي و بازداشت کنيم.
 
ايران سازمان هاي جاسوسي امريکا، اسرائيل،  فرانسه، انگليس و آلمان به ويژه موساد اسرائيل را مسئول اين ترورها مي داند.

رژيم اسرائيل در اين خصوص سکوت اختيار کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار