در گزارشی فاش شده است: سازمان جاسوسي انگليس "MI6" از چندين ماه پيش تاكنون به طور فعال با عناصر وهابي مسلح در سوريه و لبنان همكاري داشته است تا دست به انفجارهايي بزنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اينترنتي العالم؛ اين منابع از اقدام سفارت انگليس در كويت از چندين ماه پيش تاكنون در زمينه افزايش ديدارها با عناصر وهابي سلفي تكفيري در كويت خبر دادند.

اين منابع خاطرنشان كردند عناصر سلفي نيز به نوبه خود عناصر وهابي سوري مقيم كويت را به دو افسر ام آي 6 معرفي كردند. اين افسران تحت پوشش ديپلماتيك در سفارت انگليس در كويت فعاليت مي كنند.

در این گزارش آمده است اين ديدارها دستاوردهاي مهمي براي سازمان جاسوسي انگليس داشت و توانست پلهاي ارتباطي با عناصر وهابي افراطي سوريه برقرار كند تا اين عناصر توسط سازمان جاسوسي انگليس و آمريكا هدايت شوند و مراكز و افرادي در سوريه كه سازمان جاسوسي انگليس پيشنهاد مي كند، توسط عناصر وهابي هدف قرار گيرند.

منابع آگاه در كشورهاي حاشيه خليج فارس تاكيد كردند افسراني در سازمان جاسوسي انگليس(ام آي 6) همچنين با عناصري نزديك به القاعده در منطقه ديدار كردند و براي انجام عمليات در سوريه به هماهنگي هاي لازم دست يافتند كه به موجب آن سازمان جاسوسي انگليس به نيابت از آمريكايي ها و ترك ها اطلاعاتي بسيار دقيق از مراكز و طرفهايي كه مي بايست عناصر القاعده بنا به پيشنهاد سازمان جاسوسي انگليس هدف قرار دهند، ارائه مي دهد.

اين منابع افزودند: سازمان جاسوسي MI6 در حال حاضر از نتايج تماسهاي سابقي كه افسران اين سازمان با افرادي در القاعده در اسلام آباد و كابل در سال هاي2010 و 2011 برقرار كرده اند، بهره برداري مي كند.

اين تماسها براي قانع كردن القاعده به متوقف كردن عملياتش عليه انگليس در مقابل حمايت از جريان هاي سلفي در لبنان و سوريه است.
برچسب ها: انگلیس ، جاسوسی ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار