عبدالحکيم بلحاج، مبارز ليبيايي از سازمان جاسوسي انگليس(MI6) به علت همکاري با سرويس‌ جاسوسي آمريکا (CIA) و ليبي شکايت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي بي سي، مدرکي که در مرکز اطلاعاتي ليبي در پي ويراني آن بر اثر بمباران هاي ناتو به دست آمده؛ نشان مي دهد که رئيس MI6 دريافت يک محموله هوائي را به  رئيس تشکيلات اطلاعاتي قذافي تبريک گفته است. منظور از محموله هوايي همان "عبدالحکيم بلحاج" بوده است که با همکاري دستگاه هاي اطلاعاتي آمريکا، انگليس و ليبي هنگام عزيمت از مالزي به لندن ربوده شد و پس از چندي به دولت ليبي تحويل داده شده است.

 

عبدالحکيم بلحاج از رهبران اسلامخواه ليبي است که مي گويد پس از اينکه دولت انگليس وي را به دستگاه اطلاعاتي قذافي تحويل داد در زندان شکنجه شده است و به همين علت از دولت انگليس و رئيس MI6 شکايت کرده است.

دستگاه اطلاعاتي انگليس بر اين باور بود که بلحاج سرگرم استخدام تروريست در انگليس براي اعزام به عراق است.

پيش از اين، "جک استراو" وزير امور خارجه وقت انگليس هر گونه دخالت در ربوده شدن و تحويل عبدالحکيم بلحاج  را به دولت ليبي انکار کرده بود.

دولت انگليس همواره همکاري با سرويس‌هاي جاسوسي آمريکا را در زمينه دستگيري و انتقال زندانيان از کشوري به کشور ديگر انکار کرده است اما مدارک به دست آمده ثابت مي کند که MI6 و CIA در اين زمينه با يکديگر همکاري کرده اند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار