حتی اگر قصد خرید نداشته باشید به طور حتم دست خالی بازنمی‌گردید.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران خیابان فردوسی و باغ سپهسالار دو "بورس" مهم کفش در تهران هستند که اهمیت ویژه‌ای برای شهروندان تهرانی دارند. این دو محل، مناسب‌ترین مراکز خرید و فروشگاه‌ها را برای انواع خانواده‌ها با درآمدهای متفاوت دارند که همین موضوع بیشترین دلیل برای انتخاب است.نکته مهم بعدی مسیری است که علاوه بر خودروی شخصی این امکان را به مشتریان می‌دهد كه با مناسب‌ترین "هزینه" و در کوتاه‌ترین زمان خود را به آنجا برسانند.


باغ سپهسالار
خیابان صف یا همان باغ سپهسالار معروف جایی است در دل شلوغی‌های خیابان جمهوری است. مهم‌ترین انگیزه انتخاب این مکان برای خانواده‌ها این است که علاوه بر تنوع زیاد انواع کیف و کفش زنانه، قدرت خرید برای هر خانواده‌ای با هر میزان بودجه که در اختیار دارند امکان‌پذیر است. علاوه بر فروشگاه‌های این منطقه تولیدی‌های زیادی از این محصولات در همین حوالی وجود دارد و فروش بی‌واسطه مهم‌ترین دلیل برای قیمت‌های مناسب است.

محبوبیت اینجا به خصوص نزد خانم‌ها آنقدر زیاد است که آوازه‌اش حتی به شهرستان‌ها هم رفته تا آنجا که خیلی از فروشندگان شهرستانی هم برای خرید به پایتخت آمده و در این مرکز خریدهایشان را انجام می‌دهند.

بیشتر عروس‌خانم‌های تهرانی کیف و کفش‌های عروسی‌شان را از این خیابان خریداری می‌کنند. لازم به ذکر است ۹۹درصد کیف و کفش‌های موجود در ویترین‌ها تولید داخل است و تنها یک درصد باقی مانده محصولات وارداتی است پس بهتر است با خیال آسوده تولیدات وطنی خود را بررسی کنید.


در حال حاضر و با توجه به تب خرید کفش‌های "تابستانی" ویترین‌های این خیابان دیدنی است. انواع کفش‌ها از ۱۳تا ۹۰ هزار تومان قیمت دارند. این نرخ‌ها هیچ ربطی به "حراج" ندارد و تنها نشان‌دهنده رقابت بین فروشندگان منطقه و ایجاد انگیزه خرید برای بازدیدکنندگان است.

احترام به انواع سلیقه از سوی تولیدکنندگان سپهسالاری را می‌توانید از تنوع محصولات آنها متوجه شوید. بهتر است خریدهای آخر فصل باغ سپهسالار را از دست ندهید چراکه از تخفیف‌های بسیار مناسبی بهره‌مند می‌شوید، به طور مثال کفشی که در روزهای عادی ۳۵ هزار تومان قیمت دارد در حراج مبلغ آن از نصف قیمت هم می‌گذرد.

به لحاظ تفاوت قیمت و تنوع، اینجا بورس خوبی برای خرید به حساب می‌آید. تنها ترافیك و پیدا كردن پاركینگ قبل از ورود به این خیابان كمی دردسر ایجاد می كند، ولی پس از رسیدن به مقصد به طور حتم دست خالی بازنمی‌گردید.

این خیابان معمولا مشتریان همیشگی خود را دارد اما نزدیک سال نو و بازگشایی مدارس مشتریان خیلی بیشتری را به اینجا می‌کشاند و در این دوران ساعت کاری فروشگاه‌ها و مراکز خرید تا ساعت ۲۴ افزایش پیدا می‌کند و همان‌طور که بعضی فروشگاه‌ها تخفیف‌های چشمگیری روی محصولات‌شان می‌گذارند.

فروشگاه‌های خیابان فردوسی


خیابان انقلاب یکی از آن خیابان‌هایی است که از همه جای تهران با وسایل نقلیه عمومی‌ قابل دسترس است. ایستگاه دروازه دولت هم که یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو است در چند قدمی ‌این راسته قرار دارد.

راسته‌ای که بیشتر مغازه‌های آن قدیمی ‌است و حرفه تولید و فروش کفش مثل یک ارثیه خانوادگی از پدران به پسران منتقل می‌شود. اگر قصد خرید کفش یا کتانی دارید و این راسته را برای خرید انتخاب می‌کنید از این بابت خیالتان راحت باشد که وقت‌تان بیهوده هدر نمی‌رود.

با گشتی نیم‌ساعته پشت ویترین‌های اینجا کفش مورد علاقه‌تان را پیدا خواهید کرد. به اعتقاد فعالان بازارهای این خیابان، استقبال از پوشاك "چرم" هنوز در كشورمان مانند دیگر انواع پوشاك جا نیفتاده است و بیشتر كسانی هم كه به دنبال محصولات چرمی می‌روند و به این بازار مراجعه می‌كنند در‌صدد انتخاب مواردی چون دستكش، كیف پول، كمربند و‌... هستند؛ البته به گفته آنها به كارگیری رنگ‌های شاد و روشن در پوشاك و اجناس چرم طی چند سال اخیر تا‌حدودی توانسته نظرها را به خود جلب و مشتریان بیشتری را با این نوع پوشاك آشنا كند.


حتی کفش‌های مردانه چرمی ‌و دست‌دوزی که فقط برای پدربزرگ‌ها طراحی و با دست دوخته شده است را پشت شیشه یکی، دو مغازه خیلی قدیمی‌ خواهید دید، کفش‌هایی که این روزها نمونه آنها زیاد نیست. هر مدل کفش و کتانی ورزشی مردانه و پسرانه که اراده کنید را در این راسته پیدا خواهید کرد اما پشت ویترین مغازه‌ها کفش‌های مجلسی یا رسمی ‌مردانه بیشتر خودنمایی می‌کنند. کفش‌هایی که معمولا کیفیت آنها نزدیک به هم است اما نوسان قیمت آنها را بین دو مغازه خواهید دید.

عمدتا جنس استفاده شده برای تهیه کفش‌های مجلسی چرم است و این کفش‌ها هم بیشتر در مکان‌های رسمی‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برچسب ها: قیمت ، بازار ، کفش ، پوشاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار