جليليان در واكنش به ادعاي نماينده پارلمان عراق:

ادعاي واهي عراق از نظر حقوقي قابل پيگري است

يك حقوقدان گفت: در صورت عدم عقب نشيني عراق از ادعاهاي واهي خود مبني بر گرفتن غرامت جنگي، ايران بايد شكايت حقوقي خود را از اين كشور به دادگاه هاي بين المللي ارجاع دهد.

علي جليليان در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران، در واكنش به ادعاي يك نماينده پارلمان عراق مبني بر دريافت غرامت 700ميليارد توماني از ايران اظهار داشت: معمولا اين ادعاها از سوي افرادي مطرح مي‌شود كه وابسته به جريان سياسي سابق شكست خورده از عراق هستند كه اين افراد دقيقا زمانيكه با مشكلي مواجه مي‌شوند دست به فرافكني زده و موضوعات بي اساس اين چنيني را مطرح مي‌كنند.

اين حقوقدان ادامه داد: عراق بعد از شروع جنگ  با ايران موضوع صلح را مطرح كرد اما درست زماني كه بخشي از خاك ايران در اشغال نيروهاي نظامي عراق  قرار گرفت.

 جليليان تصريح كرد: اظهارات يك نماينده پارلمان عراق كه مشخص نيست در چه شرايطي مطرح شده، سند و مرجع تصميم گيري مجامع بين المللي نيست.

وي تاكيد كرد: آنچه در مجامع بين المللي مرجع تصميم گيري قرار مي گيرد، اسناد باقي مانده از جنگ عراق با ايران است.

جليليان تصريح كرد: خسارت هايي كه عراق در جنگ 8ساله بر ايران وارد كرده از نظر حقوق بين الملل محكوم بوده و بايد غرامت جنگي را به كشورمان پرداخت كند.

اين حقوقدان با تاكيد بر شكايت ايران به دادگاه بين المللي خاطرنشان كرد: در صورت عدم عقب نشيني عراق از ادعاهاي واهي خود ايران بايد به دادگاه بين المللي در رابطه  با گرفتن غرامت جنگي از عراق شكايت خود را ارجاع دهد.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: جلیلیان ، حقوقی ، غرامت ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار