جمعيت هلال احمر عراق اعلام كرد ، در پي آدم ربايي و كشتار عراقي هاي ساكن سوريه به دست گروهك هاي مسلح، 4 هزار و 300 نفر از آنان به عراق بازگشتند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبكه خبري العالم ؛ "حارث عبدالرحمن" رييس موسسه انتقال آوارگان عراقي  در گفت و گو با اين شبكه اظهار داشت : در روزهاي اخير و با توجه به شدت گرفتن خشونت ها ، شمار بسيار زيادي از عراقي ها از سوريه گريختند و ما به عنوان موسسه حمل و نقل با همكاري دولت عراق، تمهيدات لازم را براي بازگشت مجاني عراقي ها به كشورشان فراهم كرديم.

گروهك هاي مسلح تكفيري كه از حمايت همه جانبه كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس برخوردارند ، در آخرين جنايت هاي خود كشتار عراقي هاي ساكن سوريه را در دستور كار قرار داده اند.

"عبدالكريم الصراف" تحليل گر سياسي عراقي خاطرنشان كرد: اين گروهك هاي تروريستي كه پيش از اين ، به مدت هشت سال با فعاليت تروريستي در عراق ، مردم بي گناه اين كشور را به قتل مي رساندند ، اكنون به بهانه هاي طائفي و نژادي بار ديگر به كشتار عراقي ها اين بار در سوريه مبادرت مي كنند.

وي گفت: تروريست ها در اين راه از حمايت شيخ نشين هاي عرب حاشيه خليج فارس نظير قطر و عربستان برخوردار هستند.

در چند روز اخير ، پيكر دستكم 20 تن از عراقي هاي غيرنظامي ساكن سوريه، به دولت عراق تحويل داده شد. اكثر عراقي هاي كشته شده به دست گروهك هاي تروريستي مورد دستبرد نيز قرار گرفته اند.
برچسب ها: عراق ، تروریست ، کشتار ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار