يک کارشناس سياست خارجي گفت: اقدامات تروريستي انجام شده در سوريه، در راستاي اصلاحات و خواسته هاي مردم اين کشور نيست و نشانگر ناکامی نقشه های شوم دولتمردان غربی در سوریه است.

سيد هادي سيد افقهي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به رويکرد جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات  اخير سوريه گفت: ايران براي ايجاد زمينه هايي براي گفتگو با معترضان در داخل و خارج سوريه همواره پيش قدم بوده، ولي معارضين خارجي که از سوي غربي ها هدايت مي شوند رويکردي بر اندازانه و حرکت مسلحانه را در پيش گرفته اند.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به رويکرد جمهوري اسلامي ايران افزود: ايران با نظامي کردن حوادث در سوريه مخالف است و همواره توطئه آمريکا و رژيم صهيونيستي در اقدامات تروريستي در اين کشور را محکوم مي کند.

وي تصريح کرد: اقدامات نظامي در سوريه منجر به جنگ داخلي خواهد شد و در واقع اين اقدامات خشونت بار به مرزهاي سوريه محدود نخواهد بود و قطعا کشورهاي همسايه از جمله لبنان، عراق و اردن را در بر خواهد گرفت.

افقهي با اشاره به تمديد 30 روزه ناظران شوراي امنيت در سوريه افزود:  ناظران بین المللی يکي از بازوهاي اجرايي طرح 6 ماده اي کوفي عنان بوده و اين تمديد قرارداد موضوع معناداري بعد از انفجار در سازمان امنيت سوريه و به شهادت رسيدن جمعي از مقامات امنيت اين کشور است چرا که دولت مردان آمريکا و رژيم صهيونيستي گمان مي کردند با اين اقدامات، رژيم بشار اسد در حال سرنگوني است.

وي در ادامه تاکيد کرد: بعد از مدتي اندک با انتصاب وزير جديد دفاع توسط بشار اسد و اداي مراسم سوگند و شروع عمليات پاکسازي ارتش سوريه عليه نيروهاي تروريستي اطراف پايتخت، دولت این کشور سياست هاي خارجي آمريکا و رژيم صهيونيستي را در مورد اين اقدام نقش بر آب کرد.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به تحرکات کشورهاي عضو ناتو خاطر نشان کرد: اگر کشورهاي عضو ناتو قصد تجاوز به حريم مردم سوريه را داشته باشند بدليل شرارت هاي رژيم صهيونيستي و اصرار بر راه حل نظامي در سوريه، ‌اين منطقه دچار آشوب شده و منجر به جنگ فرسايشي خواهد شد.

"انتهاي پيام"/س3
برچسب ها: تروریستی ، افقهی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار