رييس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور امروز خود در جلسه علني بهارستان گفت: واكنش غرب نسبت به عمليات تروريستي اخير در سوريه نشانگر يك زد و بند عملياتي بين كشورهاي بزرگ و مرتجعين تروريست ساز است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني در جلسه علني امروز(يكشنبه) مجلس با تبريك به مناسبت آغاز ماه مبارك رمضان، به اقدامات تروريستي اخير در سوريه اشاره كرد و گفت: رفتار پر حجم ماجراجويي به سوريه چه اخبار قبل از اين عمليات تروريستي و چه نوع واكنش كشورهاي بزرگ پس از اين عمليات نشانگر يك زد و بند عملياتي بين كشورهاي بزرگ و مرتجعين تروريست ساز است.

وي خاطر نشان كرد: پس از اين واقعه تروريستي كشورهاي آمريكا، انگليس، فرانسه، آلمان و برخي ديگر از كشورها به جاي محكوم كردن ترور و عمليات تروريستي دمشق اعلام كردند كه بايد حكومت دمشق تغيير كند. در واقع جايزه تروريست‌ها به دست آمريكا و اين چند كشور غربي داده شد كه شما ترور كنيد و ما بهره سياسي آن را در شوراي امنيت دست و پا مي‌كنيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي اظهاركرد: اين نحوه اداره صحنه بين‌المللي يك "سر در" كم دارد كه در آن بنگارند «به دروازه‌ توحش مدرن رسيده‌ايم» لذا در اين مديريت جهاني تروريست خوب و بد وجود دارد. اگر تروريست‌ها مقابل آمريكا و صهيونيست‌ها باشند، كارشان محكوم و خلاف حقوق بشر است. اما اگر در دمشق، عراق، فلسطين، بحرين و ميانمار هر اقدامي عليه مسلمانان انجام دهند به آنها جايزه داده مي‌شود.

لاريجاني تاكيد كرد: بنابراين اين‌ها علامت قدرت نيست، پيام هاي نفس‌هاي آخر مديريت كذايي آمريكا است كه به رفتار جنون آميز دست مي زنند و باكي ندارند كه مردم مسلمان ميانمار را قتل عام كرده و از خانه‌هايشان بيرون مي‌رانند و در مقابل اين نسل‌كشي‌ها سكوت مي‌كنند.

رییس مجلس شورای اسلامی درباره كشتار مسلمانان میانمار خطاب به دبیر كل سازمان ملل گفت: شما كجای كار ایستاده اید؟ سازمان عریض و طویل تان به چه درد می خورد؟ چرا همانطور كه برای سوریه نیروی صلح اعزام می كنید، برای جلوگیری از كشتار مسلمانان میانمار نیروی صلح اعزام نمی كنید؟

لاریجانی با اشاره به وضعیت نامناسب کشاورزان و گندم‌کاران گفت: متاسفانه بر اساس اطلاعات واصله بخشی از گندم‌های کشاورزان به سیلوها نرفته و در شرایط غیر‌استاندارد نگهداری می‌شود و یا به طیور داده می‌شود که این نگرانی در نوع دیگرش برای برنج‌کاران وجود دارد لذا لازم است کمیسیون کشاورزی ‌با بررسی گزارشی به مجلس ارائه کند، همچنین ‌آقایان به مجلس خواهند آمد و در این باره گزارش خواهند داد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و تبریک این ماه به مسلمانان گفت:‌ در ماه مبارک رمضان درهای بهشت گشوده می‌شود و از همین رو پیامبر مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند روزه نصف صبر و صبر نصف ایمان است، بنابراین روزه یک ربع ایمان است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر مکرم اسلام(ص) که فرموده‌اند برای هر چیزی دری است و در عبادت روزه است، به اهمیت روزه اشاره کرد و گفت که روزه سپری در مقابل آتش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیامبر(ص) فرمود روزه‌دار در حال عبادت است هر‌چند در بسترش خوابیده باشد. روزه عام،‌ خاص و اخص داریم که روزه عام یعنی اینکه فردی از شهوات خودداری کند اما روزه خاص یعنی انسان چشم، گوش و سایر اعضای بدنش روزه باشد، همچنین امام صادق (ع) فرمود هنگام روزه‌داری گوش، چشم و سایر اعضای بدن باید روزه باشد.

وي افزود: همچنين غزالي روزه خاص را روزه شايستگان و صالحان مي‌داند اما روزه اخص روزه دل است از مقاصد پست و انديشه‌هاي دنيوي و به طور كلي باز داشتن عام از هر چه غير خداست.اين روزه با تفكر درباره آنچه غير خدا و آخرت است و انديشيدن در امور دنيا افطار مي‌شود. مگر دنيايي براي دين خواسته شود، چه آن توشه آخرت است. اميد است در اين ماه پرشرافت وقار روزه‌داري اخص بر مومنان حاصل شود و آراستگي معنوي جهت حضور در دربار الهي فراهم شود.

انتهاي پيام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار