رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ايران با وجود همه تحريم ها و مشکلات مختلف، جايگاه رفيعي در جهان دارد.

به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران، گردهمایی ویژه ای با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه، جماعات و مبلغین در استان مازندران برگزار شد.

 لاریجانی در این همایش تاریخ ایران را دارای نکاتی دانست که نشأت گرفته از اعتقاد ملت به روحانیت بوده واظهار داشت: در سطح مشروطه انقلاب عظیمی برپا شد که علمداران آن علما و مراجعی بودند که کشورهای غرب زده تلاش می کردند تا آنها را نابود سازند اما روحانیون حرکتی را آغاز کردند که نشان دهنده آن انقلاب شکوهمند اسلامی بود و همین امر باعث شد مردم بیش از پیش به علما و هوشیاری آنها اعتماد و اعتقاد بیشتری پیدا کنند.

نماینده مردم قم تکیه گاه ملت را بر پایه روحانیت دانست و ادامه داد: علما و روحانیون بودند که باعث پیشرفت و سرافرازی ملت ایران شدند بنابراین نیاز است تا بیش از گذشته انسجامی قوی و قدرتمند بین مردم و روحانیت ایجاد شود  زیرا رفتارهایی که دشمنان و بعضی از رقیبان حسود بر علیه ایران به کار بسته اند به پیچیدگی هایی منجر شده است که نیاز است ملت و روحانیت با وحدت آن را بر کنار زده و با استفاده از فکر اصیل این علما ایران را بیش از پیش به برتری رساند.

وی با یادی از شهید مطهری ادامه داد: این استاد فرزانه به این مهم توجه داشتند که روحانیت احتیاج به سازماندهی گروهی دارد به گونه ای که در حکومت های اسلامی روحانیت باید در کنار یک ملت گام های مؤثری برداشته تا از شرایط سخت دنیای امروزی نجات یابند.

لاریجانی با اشاره به شرایط کنونی ایران در منطقه اظهار داشت: با وجود رفتارهای خصمانه ای که از تخیلات کشورهای غربی نشأت می گیرد این بر می آید که دشمنان انقلاب همیشه در صدد تخریب انقلاب پرشکوه اسلامی بودند.

وی تصريح کرد: بازیگران مختلف در صحنه های بین المللی نگاه غلط آمیزی به ملت ایران داشته اند تا جایی که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلام این رفتارهای خصمانه به اوج خود رسید.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر تصورات نا آگاهانه کشورهای غربی در مورد ایران تصریح کرد: کشورهای بیگانه در یک مقطع زمانی تصور می کردند که به خاطر شرایطی که در کشور ایجاد شده است و تشدید فشارهای بیرونی می توانند وضعیت انقلاب را از مسیر خود منحرف سازند و با فتنه گری ها تلاش می‌کردند وحدت را از میان ملت ایران از بین ببرند.

وی با اشاره به زمان رئیس جمهوری بنی صدر گفت: در آن زمان بنی صدر در تلاش بود تا به جای وحدت در کشور نزاع و درگیری ایجاد کند به گونه ای که از آرام شدن صحنه های داخلی جلوگیری می کرد.

لاریجانی با بیان اینکه همواره ملت ایران با استفاده از فرمایشات رهبری توانسته از مسیرهای صعب العبور به راحتی رد شود، اظهار داشت: کشورهای بیگانه هیچگاه نتوانستند وحدت و همدلی ایجاد شده در بین افراد جامعه را متزلزل کنند زیرا انقلاب ما از رهبر فرزانه ای برخوردار بود که بیش از پیش مردم را برای پافشاری بر اعتقادات و یکدلی تشویق می کردند.

نماینده مردم قم در ادامه سخنانش محوریت بحث را به سمت شرایط سخت دوران امروزی تغییر داد و گفت: ما در جنگ هزینه های زیادی دادیم و در مسائل نظامی و دادن هزاران شهید هزینه های بسیاری متحمل شدیم اما باید به این باور رسید که اگر این تنش ها نبود ما در جبهه ها موفق نبودیم اینگونه بود که دشمنان انقلاب فهمیدند با این انقلاب نمی توانند کارهای بزرگی انجام دهند چون می دانند به یقین موفق نمی شوند این استواری بین مردم ایران باعث شده تا دیگر هوس جنگ از سر کشورهای غربی از بین رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با وجود این همه مشکلات ایران جایگاه رفیعی پیدا کرده است گفت:با وجود آنکه توانسته ایم همواره سرافراز باشیم و جهان بیگانه را از فکر تخریب ملت ایران برحذر داریم ولی دشمنان بیگانه شیوه هایشان را عوض کرده اند و تلاش می کنند تا با استفاده از حربه های سیاسی و فرهنگی ملت ایران را تخریب کردند.

علی لاریجانی با اشاره به گزافه گویی کشورهای غربی و دولت های همسوی آن افزود: در بسیاری از تکنولوژی ها ایران گام های خوبی برداشته و توانسته بسیاری از نیاز های خودش را برطرف سازد ولی با این وجود دشمنان دست از ماجراسازی بر نداشته و شروع به تشویش اذهان جوامع دیگر می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم یکی از مسائل مورد بحث دشمنان خارجی را پرداختن به مسائل حقوق بشر دانست و تأکید کرد: دشمنان با علم کردن موضوعی به نام حقوق بشر می خواهند ایران را به عنوان  تروریست بزرگی جلوه دهند بنابراین ایران را متهم به تروریست می کنند چرا که از این مهم ناراحت هستند که ایران از حزب الله و حماس دفاع می کند و حقوق آنها را پایمال شده می داند.

وی با بیان اینکه بعد از عملیات ۱۱ سپتامبر این جریان ها وسعت بسیاری یافت اضافه کرد: آنها تلاش می کنند جهاد را از صحنه سیاسی حذف کنند و آنها بر این تأکید داشتند که ترور حرام است و دفاع از حزب الله و حماس را به تروریست تشبیه کردند.

لاریجانی ادامه داد: ما این دوران را با پایبندی و روشنگری آغاز کردیم در صورتی که خسارت هایی را هم دیدیم اما از پیچیدگی های شرایط استفاده کردیم و ظرفیت های سیاسی خود را قدرتمند کردیم.

در ادامه این همایش رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی این مهم را در صدر اهداف دولت و ملت ایران قرار داد و تصریح کرد: پیام های رهبری بود که همواره راه را به ما نشان می داد و  به اراده ملت ایران انسجام بخشید.

وی در مورد اتفاق اخیر سوریه که ترور وزیر دفاع آن را در پی داشت بیان کرد: این اتفاق واقعیتی تروریستی است و کاملاً مشهود است ولی اگر عکس العمل کشورها را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلیس برای این اتفاق موضع گیری نکردند و آن را محکوم نکردند اما در عوض این حادثه را نشانه تغییرات مهمی دانستند که لازم بود در سوریه حاکم شود.

وی ادامه داد: کشورهای زورگو اهداف سیاسی دارند که در تلاشند با هر قیمتی آن را سازمان دهند تا جایی که این امر را برای خود ضروری می دانند تا در صورت لزوم به ترور هم دست زنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم از اتفاقات مهمی که نشان دهنده جنگ ستیزی کشورهای غربی بود یاد کرد گفت:  در این نشست برخی رجال عراقی آن را برگزار کرده بودند، سفیر عراق در یک مقطع زمانی برخی از سران تروریست را دعوت کرده بود و به آنها گفته بود ما از شما حمایت می کنیم به شرطی که  سر سلاحتان را به سمت شیعیان بگذارید در این نشست سران تروریست به این نتیجه رسیده یودند که در صورتی حمایت ها صورت می گیرد که سر سلاح ها به سمت شیعیان باشد.

وی ادامه داد: ما در یک دوره توحش مدرن را در صحنه بین المللی تجربه کرده ایم و دیگر زمان آن است تا به این مهم برسیم که دشمنان از چه استراتژی استفاده می کنند و در صدد تخریب ملت ایران بر می آیند.

لاریجانی با اشاره به روش های سیاسی که در صحنه بین المللی حاکم است گفت: مشکل کشورهای غربی نوک پیکانی است که بر حوزه اقتصاد اشاره شده است به گونه ای که آنها در تلاش هستند بنابراین گام هایی که بر می دارند در این راستا فشار را بر ایران بیشتر کند و تصمیماتی که آمریکا و دیگر کشورها برای تخریب ایران اتخاذ می کنند برای آن است که این کشور را زیر سؤال ببرد.

نماینده مردم قم به مسائل هسته ای کشور اشاره کرد و گفت: گام اولیه کشورهای غربی در راستای مسائل هسته‌ای که بسیار تلاش می کنند آن را متوقف سازند مسائل بانکی کشور است که آنها هدف قرار داده اند؛ ممکن است در ذهن برخی از افراد این سؤال ایجاد شود که آیا مسائل هسته ای تا این حد اهمیت دارد که حاضر شویم این فشارها را تحمل کنیم؟ اما من اعلام می کنم این اتفاقات صرفاً به موضوع مسائل هسته ای اتکا ندارد به گونه ای که خود شنیدم که در جایی یکی از سران خارجی رسماً اعلام کرد که مشکل ما علاوه بر موضوع هسته ای این است که شما در صدد تخریب آن هستید تا طرح های ما را در خاورمیانه به هم زنید چرا که آنها بر این باورند ایران باعث بر هم زدن توازن منطقه ای شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایران با سرافرازی در برابر آمریکا ایستادگی کرده است افزود: آنها در تلاشند تا با فشار بر سر مسائل اقتصادی یأس و ناامیدی را در دل مردم پدید آورند و باعث سست شدن اراده مردم کشور شوند بدین ترتیب اگر عقب نشینی کنیم هویت خود را از دست داده ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم تولید ناخالصی مان ۸۰۰ هزار میلیارد دلار است بیان کرد: میزان تولید در کشور بالاست ما باید برای رهایی از این بحران چه در صنعت و چه در محصولات کشاورزی بر تولیدات داخلی مان تکیه کنیم اعتقاد من بر این است که مشکلات موجود در این کشور با تکیه بر تولیدات ملی برطرف می شود.

لاریجانی یکی از راه های برون رفت از فشار کشورهای غربی را تکیه بر تولیدات ملی دانست و افزود: ما باید تهدیدها را به یک فرصت تبدیل کنیم تا کشورهای غربی بدانند که فشارهای اقتصادی نیز در ایران اثر ندارد.

وی با اشاره به گرانی های موجود در ایران افزود: برخی از این گرانی ها به خاطر واردات بی رویه محصولاتی است که می توانیم امثال آن را در کشور تولید کنیم لذا به جای واردات باید بر تولید تکیه کنیم و با ارائه تسهیلات بانکی کشاورزان را در صدد تولیدات بیشتر یاری کنیم.

لاریجانی افزود: بدون شک وظایف مهمی بر دوش دولت است که با پیگیری های مجلس و دولت و عزم و اراده ملت ایران حل شدنی است ما باید هزینه هایمان را کم کنیم تا بتوانیم کشور را در توازن قرار دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه های کم کردن بودجه کشور فعالیت اقتصادی است افزود: سیاست های اصل ۴۴ که از سوی رهبر اعلام شد برای این بود تا کار اقتصادی در دست مردم باشد تا قیمت ها پایین آید.

لاریجانی افزود: ما باید معضلات موجود در فرهنگ را نیز حل کنیم و الگوهایمان را در زمینه های مختلف تغییر دهیم تا هزینه های کشور کاهش پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: نباید قانون گریزی افتخارآمیز باشد ما در برخی زمینه ها همکاری کرده ایم و باید این را بپذیریم که با توسعه سرمایه اجتماعی می توانیم مشکلات مردم را کاهش دهیم بدون شک بهترین مسیر برای ما راهی است که مرجعیت و روحانیون آن را دنبال کرده اند و باید سعی کنیم از حرف های حاشیه ای که باعث تلاطم در بین مردم می شود پرهیز کنیم.

انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار